اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب‌رئیس مجلس:

ممانعت از دست‌یابی به حقوق هسته‌ای بیانگر روح استکباری غرب است

نایب‌رئیس مجلس با اشاره بر اعتراف غرب به پیشرفت‌های ایران اسلامی گفت: ممانعت از دست‌یابی به حقوق هسته‌ای بیانگر روح استکباری غرب است.

ممانعت از دست‌یابی به حقوق هسته‌ای بیانگر روح استکباری غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین در مسجدالنبی این شهر، به حضور سران غربی و استکبار در مذاکرات ژنو 3 به عنوان نماد اقتدار ایران اسلامی اشاره و اظهار داشت: اقتدار علمی و سیاسی ملت با مشارکت در خلق حماسه سیاسی و توفیق کسب استقلال سیاسی امروز آشکار است.

وی با اشاره به اینکه حضور هیئت ایرانی در مذاکرات بیانگر اتکا به رهبری و مبتنی بر فقاهت و مکتب تشیع است، بیان کرد: ایستادگی و پافشاری بر اصول، آینده درخشانی را برای نظام اسلامی رقم خواهد زد و دنیا امروز اذعان دارد که ملت ایران استقلال سیاسی را تجربه کرده است.

وی به دست‌یابی کشور به فناوری عرصه‌های هسته‌ای و نانو اشاره کرد و گفت: حضور 72 درصدی ملت در انتخابات جاری مردم‌سالاری دینی را در این نظام اثبات کرده است.

امام جمعه موقت شهر قزوین حفظ وحدت و دوری از خط‌کشی‌های سیاسی را ضروری دانست و با اشاره به انتخاب استاندار جدید قزوین افزود: اراده باوری بر اساس اصول اسلامی، قانون اساسی، اندیشه امام و رهبری و پایبندی به ارزش‌ها و دوری از گرایش‌های مختلف سیاسی باید جزو اهداف استاندار جدید قرار گیرد.

وی با اذعان به این نکته که دامن‌زنی به خط‌کشی‌های سیاسی اهداف نظام را آسیب می‌زند، ابراز داشت:  هم‌فکری، همدلی، تعامل و ارتباط منطقی برای حرکت در مسیر اصول حقیقی بسیار ضروری است.

امام جمعه موقت شهر قزوین با اشاره به اینکه تقویت بنیه علمی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی در جامعه مورد نیاز است، تصریح کرد: برای آنکه در عرصه‌های علمی، صنعتی و کشاورزی الگو باشیم باید به علم و دانش روز تجهیز شویم؛ چنانچه استعداد بالای ملت درخشش‌ها و  توانمندی‌های خوبی را تاکنون به ارمغان آورده است.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: در راستای دست‌یابی به الگوی موفق در تبدیل دانش به فناوری، تجاری‌سازی علم، پیشرفت و ارتقای سطح رفاه در کشور بسیار نزدیک است که با همدلی می‌توان به آن دست پیدا کرد.

وی با اشاره به شکست فشارهای اقتصادی و سیاسی، تحریم و تهدید استکبار برابر اقتدار ملت، ابراز داشت: غرب و استکبار امروز با حضور و رویارویی برابر نمایندگان ایران به اقتدار ملت اعتراف کرده است.

ابوترابی‌فرد با قدردانی از حضور نمازگزاران نوجوان تصریح کرد: دوری از آلودگی به گناه بر اساس علم و معرفت و تقلید در مسائل شرعی، فقهی، علمی و دانش باید مورد توجه قرار گرفته و دنبال شود.

امام جمعه موقت شهر قزوین دست‌یابی به کمال را بسته به تقلید از انسان‌های عالم و با تقوا دانست و اظهار کرد: کناره‌گیری و چشم بستن به ایمان و حرکت در مسیر دنیاپرستی هلاکت را نزدیک کرده و جامعه را به انزوا می‌کشاند.

وی مطالبه‌گیری بی‌حساب را از مشکلات امروز جامعه دانست و عنوان کرد: هماهنگی مطالبات منطبق با ظرفیت، توانایی و امکانات عامل افتخار است و درک واقعیت‌ها به حل مسائل کمک خواهد کرد.

امام جمعه موقت شهر قزوین بهره‌مندی از ظرفیت واحدهای صنعتی و توسعه کشاورزی را نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین اعتبار دانست و گفت: دوری از گرایش‌های سیاسی و اتکا به دین، علم و عقل مسیر پیشرفت را هموار کرده و اثرگذار است.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و اتکای دینی، توجه به اخلاق و آموزه‌های دینی و حفظ انسجام و وحدت برای تحقق توسعه و پیشرفت استان قزوین جزو انتظارات عمومی از مدیران استان است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه غرب هرگز به شکسته شدن انحصار علمی راضی نیست، متذکر شد: ممانعت از دستیابی به دانش مسلم هسته‌ای از سوی غرب دلیلی بر روح استکباری برخی کشورها است که از اقتدار ایران اسلامی هراس دارند.

این مسئول تأکید کرد: غرب درصدد است تا دین، هویت و فرهنگ امت اسلامی را زیر سلطه پایمال کند و به این سبب باید برای حفظ هویت اسلامی از چنگال ضد فرهنگی غرب تلاش کرد.

انتهای پیام/77005/ت40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول