اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زیباکلام:

موفقیت روحانی در گرو حل مشکل هسته‌ای است

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه روحانی بیشتر فکر خود را بر روی حل مشکل هسته‌ای متمرکز کرده است، گفت: موفقیت روحانی در گرو حل مشکل هسته‌ای است.

موفقیت روحانی در گرو حل مشکل هسته‌ای است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادق زیباکلام عصر امروز در حاشیه بزرگداشت نلسون ماندلا با عنوان ماندلا و نفی رادیکالیسم در پردیس سینمایی کاپری گرگان، اظهار داشت: اگر روحانی نتواند کشور را از بن‌بست هسته‌ای و چاهی که در آن هستیم عبور دهد در زمینه‌های دیگر هم نمی‌تواند موفق شود.

وی افزود: موفقیت دولت روحانی به حل مشکل هسته‌ای گره خورده است و بر همین اساس روحانی فکر خود را بر حل مشکل هسته‌ای متمرکز کرده است.

این استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: گفته می‌شود مشکلات اقتصادی کشور ناشی از سوء مدیریت است نه تحریم‌ها.

زیباکلام ادامه داد: این موضوع زمانی مطرح شد که بین اصولگرایان و احمدی‌نژاد به هم خورد و آنها از این طریق راه خود را از احمدی‌نژاد جدا کردند.

به گفته وی؛ در شرایط فعلی ایران اگر اقتصاددانان برجسته هم بیایند کار خاصی نمی‌توانند انجام دهند.

این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: از سال 1384 تا پایان سال 1391 حدود 6 میلیون نفر وارد سن بازار کار شدند.

زیباکلام با بیان اینکه در این سال‌ها فقط برای 560 نفر فرصت شغلی ایجاد شد، تأکید کرد: طبق مطالعات انجام شده با توجه به نرخ تورم برای ایجاد یک شغل باید 150 میلیون تومان سرمایه‌گذاری شود.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد برای 6 میلیون نفر شغل ایجاد شود و آن هم به شرط اینکه از فردا فرد دیگری به جمع افراد جویای کار اضافه نشود چه میزان سرمایه‌گذاری نیاز دارد؟

این استاد دانشگاه تهران متذکر شد: مشکلات اقتصادی ربطی به سوءمدیریت ندارد بلکه ریشه اصلی مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم‌ها هستند.

زیباکلام بیان داشت: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به استان آذربایجان شرقی اعلام کرد که نیمی از صنایع کشور یا تعطیل هستند و یا با نیمی از ظرفیت موجود کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: وقتی به واسطه تحریم نمی‌توانیم حتی یک سنت هم جابه‌جا کنیم چه ربطی به سوءمدیریت دارد؟

این استاد دانشگاه تهران ابراز داشت: روحانی به درستی هم و غم خود را بر رفع مشکل هسته‌ای کشور متمرکز کرده و به درستی دریافته است که اگر این مشکل حل نشود سایر مشکلات کشور را نمی‌تواند حل کند.

زیباکلام خاطرنشان کرد: مشکل اینجاست که غربی‌ها به ما اعتماد ندارند آنها گمان می‌کنند که ما در جایی از این کشور پهناور در حال انجام کاری هستیم.

به گفته وی؛ مجموعه نظام به این نتیجه رسیده که باید از این وضعیت خارج شویم و بر همین اساس هم روحانی تلاش دارد تا مشکل هسته‌ای کشور را رفع کند.

این استاد دانشگاه تهران در پاسخ به انتقادات کسانی که معتقدند روحانی در 100 روز گذشته به شعارهای انتخاباتی خود همچون آزادی زندانیان سیاسی، حذف سانسور در نشر کتاب و ... عمل نکرده است گفت:‌ اگر بخواهیم در خلأ اظهار نظر کنیم هیچ‌یک از قول‌های روحانی محقق نشده‌اند.

وی با بیان اینکه این شیوه قضاوت غیرواقع‌بینانه است افزود: باید وضع دولت یازدهم را در شرایطی که روحانی دولت را از احمدی‌نژاد تحویل گرفت و با توجه به وضعیت هسته‌ای کشور بررسی کنیم.

این استاد دانشگاه تهران تصریح کرد: دوست داشتم رفع حصر میرحسین موسوی، مهدی کروبی و زهرا رهنورد برای روحانی مهم باشد اگرچه در این 100 روز کاری برای رفع حصر آنها انجام نشد اما حدود 2 هزار دانشجوی ستاره‌دار دوباره به دانشگاه بازگشتند.

زیباکلام در پایان با بیان اینکه در مجموع نمره بالایی به عملکرد 100 روزه دولت روحانی می‌دهد اظهار امیدواری کرد بعد از حل مشکل هسته‌ای کشور رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد در اولویت کاری روحانی قرار گیرد.

انتهای پیام/83003/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول