اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

تیم مذاکره‌کننده حق ندارد از خطوط قرمز عبور کند

امام جمعه شهرری اختلاف ایران و آمریکا را مبنایی دانست و گفت: تیم مذاکره‌کننده حق ندارد از خطوط قرمز عبور کند.

تیم مذاکره‌کننده حق ندارد از خطوط قرمز عبور کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی در خطبه‌های آیین روح‌بخش نماز عبادی ـ سیاسی جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن تسلیت اربعین حسینی به نتایج پربار نهضت عاشورا اشاره کرد.

امام جمعه شهرری با اشاره به دستاوردهای نهضت عاشورا افزود: مهمترین دستاورد نهضت عاشورا حفظ اسلام از انحراف بود و این نهضت مسبب ادامه مسیر اسلام در راه مستقیم و صراط اسلام ناب محمدی (ص) شد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از برگزاری مراسم‌ها، برنامه‌ها و مجالس باشکوه در این روز، بر هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسمات اربعین حسینی و حفظ پرچم نهضت عاشورا تاکید کرد.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه پرچم نهضت عاشورا تا زمانی که تمام دشمنان اسلام را از بین ببرد برافراشته است، عنوان کرد: پرچم نهضت عاشورا سبب سرنگونی پهلوی در جمهوری اسلامی ایران و سقوط صدام در کشور عراق و ... شد.

امام جمعه شهرری ضمن تشویق امت حزب‌الله به قرائت زیارت اربعین و برگزاری مراسمات غنی و پربار در ایام اربعین حسینی توصیه‌هایی را خطاب به خطبا، هیئت‌داران و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام بیان کرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود خطبا در این مراسم‌ها محتوای زیارت اربعین را شرح دهند چراکه محتوای این زیارت مطالب معجز و شیوایی در ارتباط با فلسفه قیام امام حسین (ع)، سبک زندگی و تاکید بر دشمن‌شناسی را در بر دارد.

وقف صدقه جاری است/افراد با وقف خودشان را جاودانه کنند

شاهچراغی با اشاره به فرارسیدن هفته وقف از مردم خواست افرادی که وارث ندارند اموال خودشان را وقف کنند چراکه وقف صدقه جاری است.

امام جمعه شهرری تصریح کرد: افراد می‌توانند با فریضه معنوی وقف خودشان را جاودانه کند و مطمئناً این موقوفات در مسیر اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام هزینه می‌شود.

شاهچراغی با تبریک ولادت حضرت عیسی علیه‌السلام به همه مسیحیان جهان افزود: متاسفانه امروز بعضی از مدعیانی که خود را پیرو دین مسیحیت می‌نامند، در حالی که می‌گویند حضرت عیسی پیغمبر صلح و آشتی است، در باطن از این موضوعات و مطالب برای ظلم به کشورها بهره‌برداری می‌کنند.

امام جمعه شهرری بیان داشت: هیئت حاکمه آمریکا و اروپا خود را قائل به آیین مسیحیت می‌دانند در حالی که در عمل برخلاف سیره و آموزه‌های این دین گام برمی‌دارند.

شاهچراغی با اشاره به صدور قطعنامه حقوق بشر علیه ایران تصریح کرد: مبنای فکری آمریکا با ما تضاد دارد، آن‌ها می‌خواهند منافقان، جنایت‌کاران، دزدها، قاتلان و ... آزاد باشند. اما ما نمی‌توانیم دست از آیین اسلام برداریم.

امام جمعه شهرری با اشاره به نزدیک بودن مذاکرات، خطاب به تیم دیپلماسی ایران گفت: علی‌رغم حمایت‌هایی که ما از تیم دیپلماسی داریم، دیپلمات‌های ایران حق ندارند از خطوط قرمز تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب تخطی کنند.

انتهای پیام/2462/ل40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول