اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

غرب اعتماد مردم ایران را جلب کند

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به از سرگیری مذاکرات در راستای توافق ژنو گفت: غرب اعتماد مردم ایران را جلب کند.

غرب اعتماد مردم ایران را جلب کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از دعوت مردم به رعایت تقوای الهی با  اظهار داشت: گناه هرچقدر هم کوچک باشد باید از آن دوری جست، چرا که هر عملی انجام می‌دهیم حتی اگر به اندازه خردلی باشد به ما خواهد رسید.

امام جمعه موقت ورامین گفت: هزاران گناه کوچک را انسان انجام می دهد که اصلا آن را به حساب نمی‌آورد، در حالی که خداوند همه آنها را مورد محاسبه قرار خواهد داد و قرآن کریم می‌فرماید که ای مردم تقوای الهی پیشه کنید که آتشی در پیش است و خود و خانواده خود را نگه دارید.

این مسئول با بیان اهمیت اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: نسبت به امر به معروف بی‌توجه هستیم و خیلی ساده از این دو فریضه الهی می گذریم درحالی که این دو فریضه، واجب و از فروع دین ماست، مقام معظم رهبری تاکید بر تذکر لسانی دارند، همین تذکر لسانی سبب جلوگیری از بسیاری از گناهان می شود.

وی در ادامه بیان داشت: کسانی که در برابر ترویج گناهان سکوت می‌کنند، مانند کسانی که گناه انجام می‌دهند در پیشگاه خداوند مورد مواخذه قرار خواهند گرفت که چرا به وظیفه شرعی و الهی خود عمل نکنند.

خطیب جمعه ورامین در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: 27 آذر ماه سالروز شهادت دکتر محمد مفتح است و امام خمینی(ره) این روز را روز وحدت و دانشگاه نامگذاری کردند و اگر این دو نهاد علمی کشور با یکدیگر باشند سعادت کشور به ارمغان می‌آید.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد با یکدیگر فاصله داشته و روحانیت و دانشگاه همدیگر را قبول نداشتند و امام خمینی(ره) با تیزبینی مثال‌زدنی خود روز وحدت حوزه و دانشگاه را نام‌گذاری کردند.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: اتحاد رمز پیروزی، پیشرفت و سربلندی جامعه است، حال این اتحاد در همه زمینه‌ها اهمیت دارد.

این مسئول عنوان کرد: آمریکا پس از توافق ژنو، کارشکنی‌های بسیاری را انجام داد و مقام معظم رهبری فرمودند که ما اعتماد و امیدی به استکبار نداریم و آن مومن است که به تعهدات خود پایبند خواهد بود.

وی خطاب به طرف‌های غربی عنوان داشت: انسان باید به عهد خود پایبند باشد و کارشکنی نکند،حال این غرب است که باید اعتماد مردم ایران را جلب کند.

وی به تحرکات کودتاچیان در مصر اشاره کرد و اظهار داشت: کودتاچیان مصر، که رئیس جمهوری مردمی و قانونی را کنار زدند، قانونی را نوشتند که همه کاره کشور را ارتش معرفی کرده و آن را در معرض انتخاب مردم قرار دادند و متأسفانه مشکل امروز جامعه مصر آن است که این کشور یک رهبر حقیقی و مقتدر ندارد.

انتهای پیام/2462/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول