اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد

خودکفایی در تولید گوشت مرغ با راه‌اندازی کارخانه خوراک دام و طیور دشت‌روم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با راه‌اندازی کارخانه خوراک دام و طیور دشت‌روم در یاسوج، این استان به مرز خودکفایی در تولید گوشت مرغ می‌رسد.

خودکفایی در تولید گوشت مرغ با راه‌اندازی کارخانه خوراک دام و طیور دشت‌روم

سیدیعقوب موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: امروز نیاز اصلی استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از هر چیز خودکفایی در تولیدات فرآورده‌های دامی و کشاورزی است.

این مسئول افزود: همه باید در راه تولید بیشتر در استان در سازمان‌ها و نهادهای مختلف گام برداریم که جهاد کشاورزی این کار را از سال‌ها قبل آغاز کرده است.

وی توجه به نگاه علمی در کشاورزی را یکی از راه‌های کمک به تولید هر چه بیشتر در حوزه کشاورزی دانست و گفت: استعدادیابی فرصت‌ها می‌تواند کمک بزرگی به ما در افزایش ظرفیت‌های تولیدی باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود به نیاز استان برای تولید کالاهای استراتژیک اشاره کرد و گفت: در تولید برنج، ذرت و سویا در بخش کشاورزی و گوشت مرغ و گوشت قرمز باید اقداماتی صورت گیرد تا بتوانیم در سال‌های آینده نیاز به واردات نداشته باشیم.

وی از وجود برخی واحدهای خوب و مدرن در استان از جمله مرغداری‌ها و پرواربندی‌ها و همچنین واحدهای گاو شیری گفت و افزود: باید آن‌هایی که اکنون در حال فعالیت هستند را کمک کنیم و مشکلات چنین واحدهایی برطرف شوند.

موسوی یکی از این واحدهای مرتبط را کارخانه تولید خوراک دام و طیور دشت‌روم در یاسوج معرفی کرد و گفت: با تعطیلی این واحد در سال‌های گذشته ضربه‌ای بزرگ بر پیکره بخش دامی وارد شد و مهم‌تر از آن بیکاری تعداد زیادی کارگر بود.

این مسئول ادامه داد: اکنون با همتی که برای راه‌اندازی این واحد تولیدی پیش آمده امیدواریم که به زودی تولید در آن آغاز شود و با راه‌اندازی مجدد واحد یاد شده بسیاری از مشکلات ما در بخش خوراک دام در استان برطرف می‌شود.

وی تولید مرغ در استان را به صورت مستقیم با راه‌اندازی کارخانه خوراک دام و طیور دشت‌روم مرتبط دانست و گفت: اگر از همه ظرفیت این کارخانه برای تولید خوراک استفاده شود، در آینده مشکلات ما از حیث واردات گوشت مرغ در استان برطرف می‌شود.

انتهای پیام/2571/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول