اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجتمع پتروشیمی جم:

واحدهای پلیمری پتروشیمی جم با ظرفیت طراحی در حال تولید هستند

رئیس مجتمع پتروشیمی جم گفت: واحدهای پلیمری سبک و سنگین شرکت پتروشیمی جم در حال تولید با ظرفیت طراحی هستند.

واحدهای پلیمری پتروشیمی جم با ظرفیت طراحی در حال تولید هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حسنعلی پاکروان عصر امروز در نشست مسئولان پتروشیمی جم، اظهار داشت: پتروشیمی جم از شرکت‌های مهم و تاثیرگذار در صنعت پتروشیمی کشور است.

رئیس مجتمع پتروشیمی جم خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و جایگاه شرکت پتروشیمی جم در صنعت پتروشیمی کشور، منطقه و بازارهای بین‌المللی؛ بررسی و بازبینی مستمر فعالیت‌های این مجتمع عظیم در اولویت برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است.

پاکروان تصریح کرد: شرکت پتروشیمی جم(الفین دهم) که از آن به‌عنوان یکی از بزرگترین واحد های تولید اتیلن در جهان یاد می‌شود از طرح‌های برنامه استراتژیک توسعه صنایع پتروشیمی کشور بوده که با توجه به نقش و جایگاه آن در صنعت پتروشیمی کشور، منطقه و بازارهای بین‌المللی؛ بررسی و بازبینی مستمر موضوعات مختلف این مجتمع عظیم، برای روزآمدی و بهینه‌سازی بخش‌های مختلف تولید، خدمات و نیروی انسانی، ضروری بوده و در اولویت اول برنامه‌های این شرکت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: نیروی انسانی مجرب و متخصص این مجموعه، توانمندی خود را در راه‌اندازی، بهره‌برداری، ایجاد تغییرات و اصلاحات در سیستم و همچنین بهینه‌سازی فرایند های پیچیده این مجتمع، به خوبی نشان داده است.

پاکروان ابراز داشت: تلاش برای خودکفایی و تحقیقات و پژوهش‌هایی که در این زمینه انجام گرفته، بی‌نظیر و قابل تقدیر است.

وی بیان داشت: تعمیرات اساسی که اخیرا در شرکت پتروشیمی جم انجام گرفت، در نوع خود بی‌نظیر بوده که مطابق برنامه‌ریزی قبلی و با رعایت موارد ایمنی، بدون حادثه و مشکل خاصی، با موفقیت به پایان رسید و علاوه بر تاثیرات مثبتی که بر روند تولید و کیفیت و کمیت آن داشته، بر تجارب نیروهای تلاشگر این مجموعه افزوده است.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر بررسی گزارشات و اطلاعات مربوط به این تعمیرات اساسی گردآوری و در حال تجزیه و تحلیل است که پس از تکمیل، به صورت کتابچه‌ای تهیه و به عنوان مرجع منتشر خواهد شد.

پاکروان اذعان داشت: در طی زمان تعمیرات اساسی، علاوه بر انجام فعالیت‌های بازرسی، تمیز کاری و تعمیرات تجهیزات، تغییرات لازم در راستای دستیابی به ظرفیت اسمی واحد الفین که حاصل بررسی‌های فنی مهندسی این شرکت بوده، انجام شد و با توکل بر خداوند و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در آینده نزدیک شاهد افزایش ظرفیت تا حد طراحی این واحد خواهیم بود.

وی تأکید کرد: واحدهای پلیمری سبک و سنگین مجتمع، کماکان با ظرفیت‌های طراحی خود در حال تولید است، علاوه بر موارد ذکر شده؛ تعویض Tip فلر مجتمع، اصلاحات لازم بر روی شبکه خط لوله Cold Drain، اصلاحات بر روی خطوط توربو اکسپندر، نصب کمپرسور هوای اضافی برای انجام عملیات دی کک کوره‌ها، تعویض مخزن آب کولینگ مدار بسته، تعویض  Dry Gas Seal کمپرسور ها  از فعالیت‌های بسیار مهمی بود که در طی تعمیرات اساسی صورت پذیرفت.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول