اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل خبر داد

معرفی منتخبان سوگواره استانی داستان‌نویسی عاشورایی

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: منتخبان سوگواره استانی داستان‌نویسی عاشورایی (حدیث عشق) 27 آذر ماه معرفی می‌شوند.

معرفی منتخبان سوگواره استانی داستان‌نویسی عاشورایی

عظیم دشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: منتخبان این سوگواره 27 آذرماه در مشگین‌شهر مورد تجلیل قرار می‌گیرند تا بهترین آثار نیز معرفی شود.

وی تصریح کرد: میدان مبارزه حق و باطل میدانی است مستمر و محدود به زمان و مکان خاصی نیست و رمز قرار گرفتن در صف حق و حق‌طلبان بصیرت است و نداشتن بصیرت انسان را می‌تواند در زمره نااهلان و کوردلان قرار دهد.

دشتی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: آنهایی که گمان می‌دارند دشمنی و توطئه‌ها علیه اسلام، نظام دینی و رهبری آن امر توهم‌آمیز است که خود به نوعی با دشمنان نظام دینی دوستی می‌کنند و توهم دانستن عناد، کینه، توطئه دشمنان و بری دانستن نظام دینی از دشمنی استکبار غفلت ملت را در پی دارد، بزرگترین فرصت را برای نجات دشمن از شکست نزدیک او فراهم می‌آورد و وحدت و همدلی ملت‌ها را دستخوش تفرقه، تنش و جدال‌ها می‌سازد.

این مسئول اضافه کرد: ریشه دشمنی استکبار و عوامل او با اسلام و ارزش‌های نهفته در دل این فرهنگ ناب است فرهنگی که نه تنها هیچ‌گونه همخوانی و همسویی با خوی سلطه‌جویانه استکبار ندارد بلکه کاملاً متضاد با روش و منش آنهاست که خوش‌بین شدن به وعده و وعیدها، چراغ سبزها، لبخندها و امید بستن به آنها در حقیقت گور خود کندن و دشمن را به خانه خود دعوت کردن است.

وی در ادامه بیان کرد: مهمترین شعار امام حسین (ع) این بود که هرگونه توسعه‌ای باید بر مدار ولایت و عدالت باشد و محور توسعه باید امام عادل، دین‌شناس و دین‌باور باشد و غیر آن هر چه باشد هیچ‌گونه ارزشی ندارد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان یادآور شد: ‌اقتدار ایران اسلامی مرهون رنج‌ها و مشقات جانبازان، ایثارگران، آزادگان، خانواده‌های معظم آنها، شهدا و حاصل مجاهدت، تلاش، سازندگی و بی‌توقعی هزاران سرباز گمنام و بسیجی مخلص و حزب‌الله پا برهنه و پاسداران عاشق و سنگرسازان بی‌سنگر است و امروز بزرگترین وظیفه صاحبان قلم برجسته کردن خالقان اقتدار ایران اسلامی است.

دشتی با انتقاد از سازمان‌ها و نهادهایی که پروژه‌های فرهنگی و هنری دفاع مقدس را به افراد خاص و دوستان نزدیک خویش واگذار می‌کنند، ادامه داد: ما در اردبیل شاهد قلم‌ فرسایی چند نفر خاص در حوزه ایثار، جهاد و شهادت هستیم که این مسئله سایر نویسندگان متعهد را در انزوای کامل قرار داده است که برای برون رفت از این مسئله باید چاره‌ای اندیشید.

رئیس ستاد اولین سوگواره استانی داستان‌نویسی حدیث عشق گفت:‌ اولین سوگواره استانی داستان‌نویسی عاشورایی با اهداف تبیین مکتب حسینی به زبان داستان و به تصویر کشیده شدن تمامی ابعاد قیام حضرت سیدالشهدا (ع) به صورت آثار داستانی، ‌ظهور جلوه‌های جدید از عاشورا در قالب آثار داستانی، ارج نهادن به ارزش‌های الهی نهضت عظیم حماسه حسینی و ترویج فرهنگ ناب عاشورای حسینی در جامعه برگزار می‌شود که آثار ارزشمندی از اقصی نقاط استان به دبیرخانه ارسال شده که صاحبان آثار برتر در مراسمی که 27 آذرماه در مشگین‌شهر برگزار می‌شود، معرفی و مورد تشویق قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول