اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران:

دوپینگ، چالش ورزش است

رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران گفت: دوپینگ، چالش ورزش است.

دوپینگ، چالش ورزش است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی دهقان بعد از ظهر امروز در همایش یکروزه روسای هیئت پزشکی ورزشی شهرستان‌های مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: اساس فعالیت‌های هیئت پزشکی ورزشی در کمیته بازرسی و نظارت، خدمات درمانی و ثبت خلاصه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جلسات استانی برای رفع مشکلات هیئت‌های شهرستانی است، ادامه داد: مسئولان هیئت پزشکی ورزشی در شهرستان‌ها به صورت افتخاری و گاهی حق الزحمه‌ای فعالیت می‌کنند.

دهقان، آموزش ورزشکاران را در اولویت برنامه‌های کاری هیئت پزشکی ورزشی مازندران دانست و ادامه داد: نظارت بر باشگاه‌ها به صورت جدی انجام می‌شود.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران عنوان کرد: به زودی آی دی کارت برای مسئولان کمیته بازرسی باشگاه‌ها و اماکن ورزشی صادر می‌شود.

این مسئول، موضوع دوپینگ را چالش در ورزش عنوان کرد و گفت: آموزش مستمر می‌تواند در کاهش استفاده از مواد نیروزا از سوی ورزشکاران موثر باشد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران، آسیب‌های جدی استفاده از مواد نیروزا را برشمرد و اذعان داشت: ورزشکارانی که از مواد نیروزا استفاده می‌کنند در مدت کوتاهی دچار بیماری‌های قلبی و عروقی، عقیم شدن در مردان و زنان، پوستی، فیزیکی، جسمی، اختلال در رشد قدی، مشکلات و نارسایی‌های کلیوی و کبدی و نیز بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌شود.

به گزارش فارس، مازندران دارای 137 هزار ورزشکار سازمان یافته است.

انتهای پیام/86006/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول