اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل:

3 درصد حوزه پژوهش، مشوق و دلگرمی پژوهشگران است

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل گفت: اختصاص 3 درصد اعتبارات استان به حوزه پژوهش امیدوارکننده و انگیزه‌بخش برای پژوهشگرانی است که در این عرصه زحمت کشیده و شبانه‌روزی تلاش می‌کنند تا با دلگرمی بیشتر در این حوزه کار کنند.

3 درصد حوزه پژوهش، مشوق و دلگرمی پژوهشگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین شایقی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: شعار هفته پژوهش « پژوهش و فناوری، کلید توسعه پایدار است» و بر همین اساس بنیاد ملی نخبگان از طرح‌های پژوهشی که با محوریت تجاری‌سازی ارائه می‌شود، حمایت و مراقبت مداوم دارد.

وی گفت‌: ما با همین ایده و تفکر و توجه به نیاز پژوهش محورانه در برنامه‌ریزی‌ها و تقاضامحوری در این حوزه در نمایشگاه هفته پژوهش شرکت کرده و سعی می‌کنیم اهدافمان را جامه عمل بپوشانیم.

مدیر بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل یادآور شد: ما در کنار دستگا‌ه‌های اجرایی و دانشگاهی و مرکز رشد با توانمندی بالا و ایده‌های نو در نمایشگاه حضور یافته و انتظار داریم نگاه مسئولان به این حوزه نیز به صورت جامع و کامل باشد تا ضعف‌های احتمالی و نواقصات برطرف شود.

شایقی ضرورت تخصیص یک تا 3 درصد اعتبارات حوزه پژوهش را از سرجمع اعتبارات استانی ضروری خواند و افزود: ما اگر می‌خواهیم حوزه پژوهش و فناوری به مرحله رشد و بالندگی رسیده و تلاشگران این عرصه با دلگرمی و امیدواری در این عرصه قدم بردارند نیاز به تخصیص این منابع داریم تا با انگیزه مضاعف فعالان و تلاشگران این عرصه بتوانند اهداف متعالی را محقق کنند.

این مسئول تصریح کرد: ما با سلاح پرنفوذ و قدرتمند علم، پژوهش و فناوری می‌توانیم در دنیا عظمت و اقتدارمان را ثابت کنیم و در کار گروه‌های پژوهش و فناوری استان پیشنهاد کردیم تا در نشان دادن این اقتدار و توانمندی معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی استانداری در توافق‌نامه‌های دستگاه‌های مختلف اعتبارات پژوهشی را در نظر گرفته و با توجه به اولویت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در تخصیص منابع اقدام جدی را انجام دهند تا شاهد برگشت اعتبارات پژوهشی و ایجاد بدبینی در این حوزه نباشیم.

بسیاری از طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی به مرحله تجاری‌سازی رسیده است

وی ادامه داد: بنیاد ملی نخبگان در دو سالی که راه‌اندازی شده فعالیت‌های متفاوتی داشته و از جمله آن برگزاری جشنواره اختراعات و ابتکارات شمال غرب کشور بود که بیش از 45 طرح در این جشنواره مورد ارزیایی و داوری قرار گرفت و برگزیدگان این جشنواره از اعتبارات و امتیازات حوزه پژوهش و نوآوری استفاده کردند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: بخش عظیمی از این  طرح‌ها به سمت تجاری‌سازی سوق پیدا کرده و قرار است در نمایشگاه تجاری‌سازی که دهه فجر امسال در تهران برگزار می‌شود حضور پیدا کرده و شرکت کنیم.

شایقی تصریح کرد: از بین منتخبان قرار است به طرح‌های برتر،امتیازات ویژه و اولویت‌هایی در انعقاد قرار‌داد تجاری‌سازی ارائه شده و بتوانیم حمایت‌های مادی و معنوی از فعالان این حوزه داشته باشیم.

انتهای پیام/62007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول