اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه‌های علمیه:

طرح سنجش سلامت برای طلاب اجرا می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه با توجه به شرایط جامعه و هزینه دارو با مرکز خدمات به توافق خوبی رسیده‌ایم، گفت: برای ورودی‌های جدید طلاب طرح سنجش سلامت را با تشکیل پرونده سلامت ایجاد کرده‌ایم.

طرح سنجش سلامت برای طلاب اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در همایش مدیران استانی مرکز مدیریت و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور که با موضوع « طرح سنجش سلامت طلاب و روحانیون» پیش از ظهر امروز در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، اظهار کرد: موفقیت تمام انسان‌ها به ویژه انسان‌هایی که رسالت سنگینی دارند، در گرو سلامت جسم و روح است.

وی با اشاره به اینکه اسلام بر سلامت جسم و روح تأکید فراوانی دارد، گفت: اگر روح و جسم فرد گرفتار مشکل شود قطعا انسان در مسیر موفقیت و رسیدن به اهداف مقدس خود ناکام می‌ماند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه بر اساس تحقیقات بخش عمده‌ای از بیماری‌های جسمی ناشی از دلهره‌، استرس و اضطراب است، عنوان کرد: بخش عمده این بیماری‌ها نیز به نبود یا ضعف ایمان بر می‌گردد.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه اسلام به بخش روانی و جسمانی تأکید فراوانی دارد، گفت: اگر بخش روانی در جامعه تقویت شود بسیاری از مسائل جسمانی نیز حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناخت افراد یکی از مهم‌ترین مسائل بخش روانی است، بیان کرد: برای نمونه منشأ اصلی سرطان به سبب شوک‌ها و ترس‌هایی است که به افراد وارد می‌شود و به هر میزان ایمان جامعه تقویت شود بسیاری از نگرانی‌ها و مسائل در زندگی آنها به وجود نخواهد آمد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه اعتقاد به مقدرات الهی یکی از مسائل آرامش‌بخش است، اذعان کرد: ما باید این اعتقادات را در فضای جامعه تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: ما اگر ابعاد معنوی را در جامعه تقویت کنیم هم باورهای خود و هم باورهای جامعه بالا می‌رود و جلوی بسیاری از بیماری‌ها گرفته می‌شود.

حسینی بوشهری با بیان اینکه روش‌های رفتاری در درمان بیماری‌ها در جامعه تاثیرگذار است، گفت: خویشتن‌داری، صبر، بردباری و شکیبایی از جمله مواردی است که باید در جامعه تقویت شود.

وی با بیان اینکه اسلام بر تفریحات سالم تاکید کرده است، گفت: تفریحات سالم فضای جامعه و روحیه افراد را تلطیف می‌کند و موجب سلامت جامعه می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: یکی از مشکلات جامعه گسستگی روابط خانوادگی است که به سبب کم‌محبتی و عدم‌ عاطفه در جامعه به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه اگر دنبال سلامت هستیم آن را نباید تنها در جسم جست‌وجو کنیم، عنوان کرد: اگر روح سالم بماند نقش بسیار مهمی در سلامت جسم دارد.

حسینی بوشهری با بیان اینکه اسلام برای سلامت روح نسخه‌های فراوانی تعیین کرده است، اظهار کرد: اسلام برای جسم نیز سفارش‌های فراوانی کرده و اصل پیشگیری را مورد تاکید قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در بین اقشار مختلف مردم مراجع از عمر بالایی برخوردارند، گفت: مراجع با توسل و ایمان به خدا روح خود را چنان سالم رشد داده‌اند که آسیبی به جسم آنها نمی‌رسد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه وجود مرکز خدمات در کنار حوزه یک نعمت الهی است، بیان کرد: خدمات فراوانی از سوی این مرکز در اختیار طلاب قرار می‌گیرد و این مرکز به دنبال بهانه برای خدمت به طلاب است.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جامعه و هزینه دارو با مرکز خدمات به توافق خوبی رسیده‌ایم، اذعان کرد: برای ورودی‌های جدید طلاب طرح سنجش سلامت را با تشکیل پرونده سلامت ایجاد کرده‌ایم.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: امیدوارم حوزه‌ای داشته باشیم که در سلامت روح و جسم و با تمام وجود در اختیار اسلام باشد.

انتهای پیام/2258/ح40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول