اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط مدیریت نظارت بر فضای سبز شهرداری مشهد

دستورالعمل عملیات زمستانه در سطوح فضای سبز مشهد تدوین شد

دستورالعمل عملیات زمستانه در سطوح فضای سبز مشهد با هدف کاهش آسیب به درختان و فضای سبز توسط مدیریت نظارت بر امور پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد تدوین و ابلاغ شد.

دستورالعمل عملیات زمستانه در سطوح فضای سبز مشهد تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مدیریت نظارت بر امور پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد اعلام کرد: بارش برف به عنوان یکی از نعمات بی‌شمار الهی، در فصل زمستان اگر چه مناظر زیبا و بدیعی را ایجاد می‌کند ولی در شهرها اگر پیش‌بینی‌های لازم صورت نگیرد (خصوصاً برف سنگین) می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد که از جمله آن در بخش فضای سبز می‌توان به شکستگی و یا سقوط درختان، سرمازدگی گل‌ها، عدم امکان تردد در معابر پارکی و ... اشاره کرد.

در این ارتباط در سال جاری این مدیریت با همکاری سازمان پارک‌ها و ادارات فضای سبز مناطق اقدام به بازبینی دستورالعمل برف‌روبی و برف‌تکانی بخش فضای سبز کر‌ده و دستورالعمل جامعی برای این منظور تدوین و به مناطق مختلف شهرداری جهت اجرا ابلاغ شده است.

در واقع مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته که به تفکیک برای قبل، حین و پس از بارش برف است، ضمن پیش‌بینی و تهیه ابزار و ادوات مورد نیاز شامل اره موتوری، لباس کارگری، پارو و ... به نحوی عملیات مورد نیاز انجام خواهد شد که با هرس مناسب درختان، نصب قیم و سایر اقدامات کنترلی، احتمال سقوط درختان در زمان بارش به حداقل ممکن برسد و حین بارش هم ضمن برف‌روبی معابر پارکی برای تردد شهروندان، برف‌تکانی درختان سوزنی برگ نیز در شرایط خاص و مطابق دستورالعمل ابلاغی انجام خواهد شد.

با هدف افزایش اثربخشی فعالیت‌ها، کاهش هزینه و ممانعت از هر گونه خسارت به فضای سبز با برنامه‌ریزی صورت گرفته در این مدیریت، ارائه آموزش‌های لازم به کارگران و کارشناسان مرتبط به این موضوع توسط سازمان پارک‌ها در حال انجام است تا اینکه فعالیت‌ها به صورت علمی صورت پذیرد.

البته دستورالعمل‌های علمی و تخصصی با موضوعات نحوه صحیح برف‌تکانی (با هدف عدم وارد آوردن خسارت به درختان)، شیوه هرس مناسب زمستانه، تهیه و نصب قیم و ... تهیه و به مناطق ابلاغ شده است تا ناظران فضای سبز مناطق مختلف به شکل واحدی، اجرای عملیات را کنترل و نظارت کنند.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول