اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی

‌پژوهشگران برتر حوزه اقتصاد اسلامی تجلیل شدند

همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی در قم برگزار و طی آن از پژوهشگران برتر این حوزه تجلیل شد.

‌پژوهشگران برتر حوزه اقتصاد اسلامی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این همایش که امروز در سالن همایش‌های موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، جمعی از اساتید و فضلای حوزوی و اندیشمندان دانشگاهی حضور داشتند.

آیت‌الله محسن اراکی، رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی سخنران نخست همایش ملی اخلاق و اقتصاد اسلامی بود و با اشاره به مفاهیم این نوع از اقتصاد و ارتباط آن با اخلاق و تربیت دینی، مباحثی را در این حوزه مطرح کرد.

توکلی، دبیر همایش نیز پس از آن به سخنرانی پرداخت و گفت: 50 مقاله در مرحله نخست داوری‌ها پذیرفته شدند؛ 36 مقاله به عنوان آثار برگزیده انتخاب که 10 مقاله به صورت شفاهی ارائه می‌شوند و بقیه به صورت پوستر در نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده‌اند؛ برای ارزیابی مقالات رسیده، جلساتی با حضور نمایندگان مراکز علمی داشتیم؛ بیش از 150 چکیده و 100 مقاله به دبیرخانه همایش اخلاق و اقتصاد اسلامی رسیده است.

وی با بیان اینکه هدف این همایش معرفی جایگاه فراموش شده شهید صدر بوده است، عنوان داشت: 20 مرکز علمی و پژوهشی و دانشگاهی در این زمینه همکاری داشته‌اند.

پس از ارائه مقاله توسط صاحبان آثار برتر در نوبت صبح، از برخی محققان فعال در حوزه اقتصاد اسلامی تجلیل شد؛ گفتنی است در نوبت عصر این همایش قرار است آیت‌الله حائری شیرازی، استاد اخلاق و عضو مجلس خبرگان رهبری سخنرانی کند و چهار نفر دیگر از پژوهشگران، مقالات خود را به صورت شفاهی ارائه کنند.

دو میزگرد علمی با عناوین «سیاست‌گذاری اخلاق اقتصادی» و نقد و نظر مقالات ارائه شده در نشست نخست و نیز «چالش‌های اخلاقی در بانکداری اسلامی» در این همایش گنجانده شده و اساتیدی همچون هادی عربی، سید حسین میرمعزی، علی نعمتی، سید عباس موسویان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن آقانظری و محمد جواد توکلی در آنها شرکت کردند.

انتهای پیام/78004/ش20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول