اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد دیه کل کشور خبر داد

آزادی 89 زندانی جرایم غیر عمد در زنجان طی 8 ماه گذشته

رئیس ستاد دیه کل کشور گفت: در هشت ماه امسال 89 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در استان زنجان با کمک‌های مالی ستاد دیه استان از زندان آزاد شدند.

آزادی 89 زندانی جرایم غیر عمد در زنجان طی 8 ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، اسدالله جولایی در جلسه ستاد دیه استان زنجان که با حضور رئیس کل دادگستری استان زنجان، دادستان و اعضای ستاد در دادگستری زنجان برگزار شد اظهار داشت: نعمت قرآن کریم برای انسان‌ها و زندگی سعادتمند، راهگشا است.

وی با اشاره به اینکه ستاد دیه کشور از سال 1369 با تلاش شهید لاجوردی تشکیل و پایه‌گذاری شد که یک اقدام بسیار ارزشمند است و این اقدام خیر و حسنه تا روز قیامت برای شخص و خیرین برکاتی خواهد داشت چراکه بعد از شهید لاجوردی بزرگان و مسولان دیگر تلاش‌های زیادی در این ستاد انجام داده‌اند.

رئیس ستاد دیه کل کشور با اشاره به اینکه جلسات ستاد دیه کشور که با حضور همه اعضا به طور منظم و منسجم برگزار می‌شود، گفت: نظم و انسجام این جلسات در کشور بی‌نظیر است که ثمرات بسیار خوبی نیز داشته است.

این مقام مسئول رسالت اصلی ستاد را کمک برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد برشمرد و گفت: این کمک‌ها نباید در سایر امورات هزینه شود و لازم است این را هم یادآور شوم، هزینه‌های ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان برای موارد ویژه خود اختصاص و صرف می‌شود.

جولایی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به خاطر تعامل و همکاری خوب با ستاد دیه کشور خصوصا در کمیسیون بودجه مجلس تقدیر کرد.

وی ارائه آمار به موقع استان‌ها به ستاد مرکزی، برای اطلاع از تعداد و نوع زندانیان جرایم غیر عمد را خواستار شد و گفت: متاسفانه برخی استان‌ها در این زمینه ضعیف عمل می‌کنند که نیاز به بررسی و اقدام مجدانه است که ما در مرکز با پیگیری و جمع‌آوری این آمارها برای ارائه گزارش به مسولان امر زمینه را برای اختصاص بودجه و تمهیدات لازم برای آزادی زندانیان بیشتر جرایم غیر عمد را فراهم کنیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه اعضای ستاد دیه استان زنجان افرادی مومن و متعهد هستند که به دلیل جایگاه و مقام ویژه مورد قبول مردم استان نیز هستند که زحمات و تلاش‌های اعضای ستاد موجب ایجاد آرامش در مجموعه زندان و زندانیان به ویژه در اعطای مرخصی برای زندانیان که بر اساس بخشنامه‌های رئیس قوه قضائیه که امکان استفاده از مرخصی ندارند در طول سال دو تا چهار زندانیان در کنار خانواده‌هایشان در فضای صمیمی همراه با صرف شام حضور می‌یابند.

جعفر گل‌محمدی گفت: با اقدامات ارزشمند ستاد دیه در راستای کمک و مساعدت به مجموعه دادگستری استان در راستای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد زمینه و فرصت برای رسیدگی به سایر پرونده‌ها فراهم خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های استان زنجان نیز در این جلسه با اعلام اینکه در بحث بودجه و کمبود وسیله نقلیه و ارائه تسهیلات بانکی از طرف بانک‌های عامل مشکلاتی در ستاد دیه استان وجود دارد که بایستی در راستای رفع آنها بر اساس ضوابط چاره‌ای اندیشید.

علاء‌الدین کریمی خاطرنشان کرد: در 8 ماهه امسال 89 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در استان زنجان با کمک‌های مالی ستاد دیه استان از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/2308/ر/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول