اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

کمیته اشتغال در شورا راه‌اندازی شود / تعیین تکلیف مکان‌های بلاصاحب در شهر

عضو شورای شهر اردبیل گفت: پیشنهاد می‌کنم کمیته اشتغال در شورای شهر با مسئولیت یکی از اعضا شکل بگیرد تا شورا بتواند در این حوزه در حد توان و اختیارات هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهد.

کمیته اشتغال در شورا راه‌اندازی شود / تعیین تکلیف مکان‌های بلاصاحب در شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسفندیار هوشیار صبح امروز در هجدهمین جلسه شورای شهر اردبیل در دور چهارم اظهار داشت: در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور استاندار اردبیل و مشارکت 20 دستگاه دولتی و اجرایی برگزار شد مباحث مختلف در حوزه سیاست‌گذاری درست و تهیه و تدوین سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به شکل شهرستانی و کمیته‌های شکل گرفته قرار شد اقدامات اساسی در این حوزه صورت گیرد.

وی عنوان کرد‌: سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد در حقیقت نقشه راه اصلی در مبارزه بی‌امان با این معضل اجتماعی است که دستگاه‌ها روی تحقق اهداف و برنامه‌ها حساس بوده و در حوزه‌های تعیین شده تلاش‌ها با جدیت و همت والا در حال انجام است.

نماینده شورا در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ما در حوزه کاهش تقاضا با محوریت سه کمیته تخصصی شامل کمیته فرهنگی و پیشگیری، کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی و کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شاهد هدف‌گذاری صحیح در رسیدن به رویکردها و برنامه‌هایی هستیم که به شکل منسجم و مطلوب انجام می‌شود.

هوشیار ادامه داد: در حوزه مقابله با مواد مخدر و برخوردی که با سوداگران مرگ صورت می‌گیرد سه کمیته تخصصی حقوقی و قضایی، مقابله با عرضه و توزیع و شناسایی اموال قاچاقچیان فعالیت مثبت و حرکت سازنده‌ای را انجام می‌دهند که به نظر می‌رسد در این زمینه باید با دقت نظر و هوشمندی بالا عمل کرد.

وی خاطرنشان کرد‌: در سال 55 از جمعیت 30 میلیونی ایران حدود یک میلیون و 400 هزار نفر گرفتار مواد مخدر بودند اما از سال 58 تا 76 مبارزه در این حوزه تشدید شده و سال 68 نیز ستادی در همین راستا با هدف مبارزه با مواد مخدر شکل گرفت و از سال 76 تا 86 نیز در قالب ستادهای مبارزه با مواد مخدر در استان‌ها این مباحث به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

عضو شورای شهر اردبیل یادآور شد: از سال 89 اعتیاد به مواد مخدر در ردیف بیماری قرار گرفت و از حالت جرم خارج شد که همین امر سبب شد تا درمان معتادان به عنوان بیمار در مراکز بازپروری مد‌نظر قرار گیرد و اقدامات خوبی نیز در سالم‌سازی فضای اجتماعی به انجام رسید.

هوشیار ابراز داشت: در حال حاضر تلاش می‌شود تا شیوع گرایش به اعتیاد کاهش یافته و مهار شود و بدون در نظر گرفتن افرادی که تفننی مواد مصرف می‌کنند 2.5 الی 3 درصد جامعه ما آلوده به مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: از سال‌های گذشته 89 مرکز متادون درمانی در این استان فعال شده و 16 مرکز کمپ مجاز و غیرمجاز نیز فعالیت‌ می‌کنند که در هر کمپ 40 نفر پذیرش شده و دوره درمان معتادان نیز 22 روز است.

عضو شورای شهر اردبیل فعالیت انجمن NA را با هدف بهبود 2 هزار و 500 نفر آلوده به مواد مخدر یادآور شد و گفت: اغلب افراد آلوده به مواد مخدر در جایگاه مشاغل سخت و حوزه‌های صنعتی هستند که در یک تصور غلط احساس می‌کنند با مصرف مواد مخدر می‌توانند به آرامش روحی و روانی و جسمی دست پیدا کنند.

هوشیار افزود: شورای شهر نیر در حیطه وظایف و اختیارات خود در بخش پیشگیری ورود خوبی داشته و ما در وهله اول از شهردار انتظار داریم با توجه به تجمع افراد معتاد در مکان‌های بلاصاحب تکلیف این مکان‌ها را روشن کند.

وی پیشنهاد کرد کمیته اشتغال در شورای شهر با مسئولیت یکی از اعضا شکل بگیرد تا شورا در حد اختیارات و قوانین بتواند در این زمینه حرکت‌های مثبت و سازنده را انجام دهد چرا که بزرگترین علل و عوامل گرایش به مواد مخدر بیکاری و نبود درآمد برای جوانان است.

سفر خارجی که نتیجه ملموس نداشته باشد انجام نشود بهتر است

عضو شورای شهر اردبیل در مورد سفر خارجی عده‌ای از اعضای شورای شهر نیز عنوان کرد: در این زمینه مباحث مختلفی مطرح است اما بنده معتقدم به جای سفر خارجی که گاه هیچ خروجی نیز ندارد ما از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان در مسائل شهرسازی و افراد متخصص در این حوزه استفاده کنیم و اگر قصد الگوبرداری نیز از طرح‌ها و پروژه‌های سایر مناطق داریم بهتر است به استان‌های در مسیر پیشرفت سفری داشته باشیم تا از آنها الگو بگیریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشیار در پایان سخنان خود یادآور شد: با این معضلات شهری و منابع محدودی که شهرداری در اختیار دارد انجام سفرهای خارجی خود هزینه به هیچ عنوان مورد رضایت الهی و مردم نیست چرا که سفرهای خارجی گذشته نشان داده که کاربردی کردن دیدگاه‌ها و نظرات افراد سفر کرده به مناطق مختلف به سختی انجام می‌شود به طوری که این سفرها خروجی خاصی نداشته و در جامعه به برخی حساسیت‌ها دامن می‌زند.

انتهای پیام/62001/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول