اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حسین رضازاده:

اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بهمن‌ماه آغاز می‌شود/ حضور المپیکی‌ها در اردو

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری زمان آغاز اردوی تیم ملی بزرگسالان را پس از مسابقات لیگ کشوری اعلام کرد و گفت: المپیکی‌های وزنه‌برداری باید در کنار سایر وزنه‌برداران برای عضویت در تیم ملی رقابت کنند.

اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بهمن‌ماه آغاز می‌شود/ حضور المپیکی‌ها در اردو

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسین رضازاده عصر امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان با اشاره به آغاز اردوی تیم ملی نوجوانان اظهار داشت: اردوی آمادگی تیم ملی بزرگسالان از بهمن ماه آغاز می‌شود.

وی زمان آغاز اردوی تیم ملی بزرگسالان را بعد از مسابقات لیگ کشوری اعلام و اضافه کرد: مسابقات قهرمانی کشور هم در تبریز با عنوان یادواره مرحوم شهابی برگزار می‌شود.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری هدف از برگزاری اردوی تیم ملی بزرگسالان را حضور در بازی‌های اینچئون و همچنین مسابقات جهانی اعلام کرد.

این مسئول با تکذیب اضافه شدن مربی خارجی به تیم ملی تصریح کرد: تیم ملی در حال حاضر یک مربی خارجی از مجارستان دارد.

رضازاده در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت فدراسیون گفت: فدراسیون وضعیت مناسبی دارد و برنامه‌های چند سال آینده خود را به وزارت ورزش در مورد کسب مدال در بازی‌های آسیایی و المپیک 2016 ارائه داده است.

وی به صدور حکم مربیگری توکلی برای تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان اشاره کرد و افزود: موضوع مربیگری تیم بزرگسالان در دست بررسی است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به سئوالی در مورد بازگشت المپیکی‌ها به اردوی تیم ملی گفت: آنها هم به همراه سایرین در اردویی که از بهمن ماه آغاز می‌شود، حضور می‌یابند.

این مسئول تاکید کرد: المپیکی‌های وزنه‌برداری باید در کنار سایر وزنه‌برداران برای عضویت در تیم ملی رقابت کنند.

رضازاده با بیان اینکه تامین سالن تمرین وزنه‌برداری بر عهده اداره‌کل ورزش و جوانان استان‌ها است، ادامه داد: در حال حاضر نیز در برخی استان‌ها از جمله اصفهان سالن کم‌نظیری برای این رشته ورزشی احداث شده است.

وی از وجود یک سالن تمرین وزنه‌برداری در مراکز استان‌ها خبر داد و افزود: برخی از شهرستان‌ها نیز محلی برای تمرین وزنه‌برداری دارند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری مشکل عمده این رشته را کمبود تجهیزات دانست و ابراز داشت: میله، صفحه و حتی پودر مورد استفاده برای دست وزنه‌برداران در داخل کشور تولید نمی‌شود.

این مسئول با اشاره به برنامه ارائه شده برای خرید تجهیزات مورد نیاز برای ورزش وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: حدود 100 ست وزنه‌برداری از کشور ترکیه خریداری و وارد شده است.

رضازاده تاکید کرد: اگر برنامه خرید ست‌های وزنه‌برداری شامل میله و صفحه استاندارد به مدت چند سال ادامه یابد مشکلات کشور در این مورد حل و نوجوانان و جوانان می‌توانند تمرینات تخصصی را در این ورزش داشته باشند.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد رکوردشکنی وزنه‌برداری گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده مشکل عدم مدال‌آوری ورزشکاران وزنه‌برداری ایران حل شده و در حال حاضر در همه رده‌های سنی و وزن‌های مختلف ورزشکاران ایرانی موفق به کسب مدال شده‌اند.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری اضافه کرد: در حال حاضر ورزشکاران ایرانی از جمله فوق سنگین مانند بهداد سلیمی به رکوردهای جهانی حمله کرده و موفق به شکستن آنها هم شده‌اند.

این مسئول خروج از تک ستاره‌ای بودن را سیاست فدراسیون وزنه‌برداری اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر ورزشکاران ایرانی در همه رده‌های سنی و بزرگسالان مدال کسب کرده‌اند.

رضازاده، حضور همزمان بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی و بهادر مولایی را در فوق‌سنگین از جمله اقدامات انجام شده برای خارج شدن وزنه‌برداری از حالت تک ستاره‌ای اعلام کرد.

وی از سازمان‌دهی نزدیک به 10 هزار وزنه‌بردار در سطح کشور خبر داد و گفت: ایران 185 داور بین‌المللی و 145 داور ملی در درجه‌های مختلف دارد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تعداد مربیان فعال وزنه‌برداری کشور را در مجموع حدود 200 نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد مربیان آموزش و پرورش را هم شامل می‌شود.

این مسئول بر لزوم استعدادیابی درست تاکید و تصریح کرد: آموزشگاه‌ها بهترین محل برای استعدادیابی محسوب می‌شوند.

رضازاده در پاسخ به سئوالی در مورد حضور شاهین نصیری در تیم ملی گفت: هنوز هیچ اسمی در مورد مربیگری تیم ملی مطرح نیست و در این مورد نتیجه‌گیری نشده است.

انتهای پیام/73004/غ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول