اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل در اولین سفر شهرستانی به بیله‌سوار اعلام کرد

تغییر فرمانداران تا عید

استاندار اردبیل در اولین سفر شهرستانی خود به بیله‌سوار از تغییر فرمانداران تا پایان سال خبر داد.

تغییر فرمانداران تا عید

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در جمع مردم شهرستان مرزی بیله‌سوار اظهار داشت: شهرستان بیله‌سوار از اراضی بکر، آب و هوای مناسب و ظرفیت جغرافیایی عظیم برخوردار است و از سوی دیگر با هم مرز شدن با آذربایجان ظرفیت تجاری ممتاز به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: تردد روزانه چندین هزار مسافر در این شهرستان فرصتی را فراهم کرده تا بیله‌سوار در مسیر توسعه‌یافتگی قرار گیرد اما باید شاخص‌های این توسعه‌یافتگی را مد نظر قرار دهیم و از فرصت پیش آمده برای اعتلای منطقه به شکل مطلوب و مناسب استفاده کنیم.

خدابخش یکی از شاخص‌های این منطقه را وجود عشایر مرزی و قهرمان در کنار دفاع از مرزهای منطقه، حضور در سنگر تولید بیان کرد و افزود: در جنگ هشت ساله ما عشایر شجاع و دلیر نشان دادند که از توانمندی خوبی در پاسداری از استقلال مرزی، اقتصادی و سیاسی این کشور برخوردار هستند که نباید این ظرفیت را نادیده بگیریم.

این مسئول محدودیت اعتبارات دولتی را در رفع بسیاری از مشکلات و نارسایی‌ها یادآور شد و خاطر نشان کرد: مردم ما همان‌گونه که در خلق حماسه سیاسی پیشقدم شدند در خلق حماسه اقتصادی نیز باید آستین بالا بزنند و دولت منتخب را یاری کنند چرا که حل مشکلات مختلف در حوزه بیکاری، بی‌رونق شدن بسیاری از بخش‌های اقتصادی و رفع آسیب‌های اجتماعی نیاز به حضور و مشارکت بالای مردم در صحنه دارد.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: ما یک دوران جدیدی را تجربه می‌کنیم که باید از پول نفت به شکل دیگر در بودجه‌ریزی استفاده کنیم تا یک ذخیره‌سازی مناسب برای رفاه و آسایش جامعه به وجود آید.

خدابخش توسعه پایدار در سطح استان را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: باید با همکاری یکدیگر و تفکر و درایت لازم کارها را به پیش ببریم و در مسیر توسعه پایدار گام برداریم.

وی ضرورت ایجاد منطقه آزاد تجاری و پیوستن به منطقه آزاد تجاری ارس را ضروری اعلام کرد و یادآور شد: از این بستر مناسب می‌توان در مسیر رشد و توسعه استفاده کرد و نباید سیستم اجرایی و اداری ما مانع و حائلی در مسیر سرمایه‌گذاری ایجاد کند یا برخی نارسایی‌ها را دامن بزند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل از نماینده مردم شهرهای بیله‌سوار و پارس‌آباد خواست در اجرای پنج پروژه عظیم و کلان در سطح استان از جمله چهار بانده کردن راه بین‌المللی اردبیل به شهرستان بیله‌سوار، ‌احداث راه‌ آهن اردبیل به سمت مغان و اتصال آن به کشور آذربایجان که بیش از 800 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، باید اقدامات لازم و ضروری را انجام دهند.

خدابخش در ادامه گفت:‌ انجام این کارها بدون توجه به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی امکان‌پذیر نیست و در کنار آن باید به توانمندی‌های بخش کشاورزی و دامداری و توجه به ارزش افزوده بیشتر در این بخش کمک کرده و از آن بهره لازم را ببریم.

وی فضای جدید تعاملی دولت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را یادآور شد و افزود: در بخش‌های عمرانی در شهرستان ضروری است تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد و با توجه به حساسیت مباحث فرهنگی، ‌صدا و سیما در تقویت فرستنده‌های دیجیتالی و پخش برنامه‌های محلی و مذهبی در مقابله با تهاجمات فرهنگی بیگانگان اقدامات لازم را انجام دهند.

خدابخش تصریح کرد:‌ تغییر فرمانداران تا پایان سال انجام می‌شود و ما تلاش می‌کنیم با مد نظر قرار دادن اصل شایسته سالاری نیروهای پاک دست، ‌با تجربه و متخصص را که در مسیر پیشبرد اهداف دولت حرکت می‌کنند، به کار گیریم که در این باب مدیرانی که چنین شاخصه‌هایی را داشته باشند، ابقا شده وگرنه تغییر پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/62004/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول