اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تغییر مدیران و فرمانداران اردبیل فارغ از جناح سیاسی انجام می‌شود

استاندار اردبیل گفت: تغییر مدیران و فرمانداران در استان اردبیل فارغ از جناح سیاسی، گروهی و حزبی انجام شده و تنها نگاهمان شایسته ‌سالاری و لیاقت خواهد بود.

تغییر مدیران و فرمانداران اردبیل فارغ از جناح سیاسی انجام می‌شود

مجید خدابخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: مدیرانی که می‌توانند در راستای توسعه سرمایه‌گذاری، بهبود معیشت مردم و همچنین تحقق حماسه اقتصادی و رویکرد جدید دولت در این زمینه حرکت کنند در دایره مدیریت و مسئولیت در دولت یازدهم حفظ شده و از توان آنها استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد‌: ما به تغییرات اتوبوسی و بسیار گسترده مدیران و فرمانداران معتقد نیستیم و این کار را با طمانینه خاص انجام می‌دهیم.

واحدهای تعطیل شده تولیدی رونق می‌گیرد

استاندار اردبیل یادآور شد: با توجه به اینکه از طرف دولت تدبیر و امید اولویت در داخل کشور بهبود معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی و از طرفی مقام معظم رهبری نیز تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی را مورد تاکید قرار داده‌اند ما در راستای تحقق حماسه اقتصادی و بهبود معیشت مردم تلاش می‌کنیم.

خدابخش گفت: استان اردبیل به لحاظ اینکه درآمد سرانه نصف سرانه درآمدی کشور را دارد و از طرفی یکسری از فعالیت‌های تولیدی که در حال تولید و رونق اقتصادی هستند نیروهای خود را به نصف تعدیل کرده‌اند و ظرفیت اشتغال در برخی واحدها بسیار پایین است که برای حل این مشکل و رفع تعطیلی واحدهای تولیدی تلاش ما بر این است تا بتوانیم مشکلات آنها را برطرف کرده و به رونق اقتصادی سرمایه‌گذاری و همچنین حل مشکلات بیکاری اهتمام جدی کنیم.

ساخت آشیانه برای پروازهای شبانه در فرودگاه اردبیل ضروری است

رئیس شورای اداری استان اردبیل در خصوص تجهیز فرودگاه اردبیل به امکانات جدید با هدف حل مشکل نشست و برخاست هواپیماها و به حداقل رساندن کنسل شدن پروازها افزود: فرودگاه اردبیل با نصب یک دستگاه آیلس که خریداری شده و تا اواسط آذر ماه نصب می‌شود از مشکل لغو پروازها تا حد زیادی خلاصی پیدا می‌کند.

این مسئول تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با ساخت آشیانه مجهز در فرودگاه اردبیل با توافق شرکت هواپیمایی ماهان بتوانیم پرواز شبانه را به گونه‌ای تدارک ببینیم تا امکان ماندگاری هواپیما در اردبیل وجود داشته باشد تا پرواز اول صبح را راه‌اندازی کنیم.

استاندار اردبیل از دیدار این هفته خود با وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری این موضوع و همچنین حل مشکل راه‌آهن اردبیل خبر داد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: راه‌آهن اردبیل از سال 84 آغاز شده و بیش از 100 میلیارد تومان نیز هزینه در بر داشته است ولی به دلیل سنگینی پروژه هنوز به مرحله تکمیل و بهره‌برداری نرسیده است.

وی از جذب سرمایه‌گذاران داخلی برای تکمیل این پروژه خبر داد و تصریح کرد: ما طرحی را آماده کرده‌ایم تا با موافقت وزارت راه و شهرسازی سرمایه‌گذارانی را برای تکمیل راه‌آهن جذب کنیم تا این پروژه در مدت زمان کوتاه آماده افتتاح شود.

موانع اداری و بخشنامه‌ای را برای جذب سرمایه‌گذاران مرتفع می‌کنیم

رئیس ستاد سرمایه‌گذاری استان اردبیل بیان داشت: رفع مشکل بیکاری تنها با جذب سرمایه‌گذار‌ی‌ها امکان‌پذیر است که به چند دلیل سرمایه‌گذاران از اردبیل فراری هستند و به سایر استان‌ها سرازیر می‌شوند.

خدابخش خاطرنشان کرد: یکی از این مشکلات و نارسایی‌ها مربوط به نقص سیستم بروکراسی و طولانی بودن این سیستم عظیم است که در ادارات ما مرسوم شده که در برخی از ادارات مدیران، کارشناسان و وجود بخشنامه‌های مختلف مانعی در مسیر ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که باید برطرف شود.

وی یادآور شد: در کنار آن ما در برخی شهرها مانند خلخال با مشکل زیرساختی روبرو هستیم که دولت و بخش خصوصی نمی‌توانند با توجه به این کمبودها در حوزه سرمایه‌گذاری به توافقی برسند.

استاندار اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل قدرت ریسک را در سرمایه‌گذاری بالا و امکان جذب اعتماد و اطمینان به سرمایه‌گذاران را ضروری اعلام کرد و اذعان داشت: اگر سرمایه‌های بخش خصوصی اعم از اشخاص سازمان‌ها و نهادها به کارگیری شود حتماً در مسیر توسعه و رونق اقتصادی استان اردبیل موثر خواهد بود.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول