اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

50 درصد مسکن روستایی در اردبیل مقاوم‌سازی شده است

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: براساس آخرین ارزیابی‌ها و نتایج به دست آمده از طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی 50 درصد واحدهای روستایی در استان اردبیل مقاوم‌سازی شده‌اند.

50 درصد مسکن روستایی در اردبیل مقاوم‌سازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جلسه شورای مسکن در اردبیل اظهار داشت: از سال 84 تاکنون تسهیلات مقاوم‌سازی مساکن روستایی پرداخت شده که سهمیه استان اردبیل 63 هزار واحد بوده که تاکنون تمامی متقاضیان به بانک‌ها معرفی شده و 54 هزار و 500 واحد به مرحله انعقاد قرارداد رسیده و بیش از 71 درصد واحدها به تعداد 44 هزار واحد پایان کار دریافت کردند.

وی تصریح کرد: براساس سرشماری سال 90 در استان اردبیل بیش از 111 هزار واحد روستایی موجود بوده که بخش عظیمی از آنها کم دوام یا بی‌دوام بوده که با اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر به ویژه پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی 50 درصد مساکن روستایی در استان اردبیل هم اکنون مقاوم هستند.

حاج‌علیزاده با بیان اینکه براساس آمارگیری سال 90 میانگین کشوری در بحث مقاوم‌سازی روستایی 22 درصد اما در استان اردبیل 32 درصد بوده است، خاطر نشان کرد: با احتساب مقاوم‌سازی‌هایی که در این دو سال صورت گرفته این میزان به 50 درصد افزایش یافته که آمار قابل تأملی است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: جمعیت روستایی استان اردبیل بیشتر از میانگین کشوری است به طوری که هفت درصد جمعیت روستایی ما بالاتر از متوسط 29 درصد جمعیت ساکن روستاهای شهرهای مختلف است و ما بر همین اساس تلاش می‌کنیم تا خدمات به روستاییان در بحث مقاوم‌سازی ارتقا یابد.

وی بیان کرد: از سال 84 تا سال 90، 62 هزار واحد مسکن با پرداخت تسهیلات 12.5 میلیون تومان با کارمزد پنج درصد احداث شده که جمع تسهیلات پرداختی بیش از 570 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان یادآور شد: اگر آورده اشخاص را به این مبلغ اضافه کنیم میلیاردها تومان در حوزه مسکن روستایی در شش سال گذشته سرمایه‌گذاری شده و در کنار آن اجرای طرح‌های هادی و عمران روستایی پیامدهایی را نیز به همراه داشته است.

حاج‌علیزاده ادامه داد: برای نظارت بر ساخت و سازها در مناطق روستایی نظام فنی روستایی که با کمک بخش غیردولتی اداره می‌شود، بر ساخت و سازها نظارت کرده و مهندسان با دریافت حق‌الزحمه نظارت در این زمینه یاریگر روستاییان هستند.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد مسکن استان اردبیل به عنوان ستاد معین در بازسازی بیش از یک‌هزار و 750 واحد مسکن مناطق زلزله‌زده اهر گفت: بنیاد مسکن استان اردبیل در بین 9 استان معین بازسازی زلزله اهر هم در اجرای کیفی پروژه و هم مدت زمان اجرا موفقیت مطلوبی را به دست آورد.

حاج‌علیزاده افزود: تا آخر برنامه پنجم توسعه بحث مقاوم‌سازی در دستور کار قرار گرفته به طوری که امیدواریم همه واحدهای مسکونی کم دوام و بی‌دوام در سال‌های آینده به مرحله مقاوم‌سازی رسیده و نگرانی‌ها از بابت وقوع حوادث غیرمترقبه و تخریب واحدها به حداقل برسد.

انتهای پیام/62003/ک40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول