اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی اعلام کرد

ارائه تسهیلات 12.5 میلیون تومانی در طرح ویژه بهسازی واحدهای مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: تسهیلات 12.5 میلیون تومانی در طرح ویژه بهسازی واحدهای مسکونی روستایی ارائه می‌شود.

ارائه تسهیلات 12.5 میلیون تومانی در طرح ویژه بهسازی واحدهای مسکن روستایی

ایوب عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در برنامه پنج ساله چهارم و پنجم که در مجلس به تصویب رسید قرار بر این بود در سال 7 هزار تا 8 هزار واحد مسکن روستایی را در آذربایجان غربی بهسازی و نوسازی کنیم.

وی ادامه داد: برنامه پنج ساله چهارم از سال 84 آغاز شده و برنامه پنج ساله پنجم نیز تا آخر سال 94 ادامه دارد.

عزیزی یادآور شد: در این طرح واحدها با همکاری و مشارکت مردم آغاز شده و اجرا می‌شود و مردم خود محور ساخت و ساز هستند.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی 2 هزار و 800 روستا وجود دارد، ابراز داشت: همه این روستاها مورد هدف اجرای طرح ویژه بهسازی مسکن‌های روستایی هستند که متقاضیان با تشکیل پرونده به بانک عامل معرفی می‌شوند.

عزیزی خاطرنشان کرد: در روستاها مردم درخواست خود را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارائه می‌دهند و آغاز این کار توسط مردم و اجرای آن نیز بر عهده مردم  است.

وی افزود: بنیاد مسکن نیز در مراحل مختلف حضور دارد و بر امر ساخت و ساز نظارت می‌کند تا آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به ساختمان مطابق مقررات ملی ساختمان رعایت شود.

عزیزی متذکر شد: علاوه بر کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نظام فنی روستایی که حدود 400 نفر مهندس و تکنسین از بخش خصوصی است بر مراحل مختلف اجرای این طرح‌ها نظارت دارند و اجرا و بهره‌برداری توسط مردم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح ویژه بهسازی محدودیت زیر بنا در این طرح وجود ندارد، ادامه داد: در این طرح محدودیت تسهیلات بانکی وجود دارد و براساس ابلاغیه به هر واحد مسکونی 12.5 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: تلاش بر این است مبلغ وام افزایش یافته و نیز مدت باز پرداخت افزایش یابد.

عزیزی اضافه کرد: عموما مشاوره و راهنمایی‌هایی انجام می‌شود تا واحدهای مسکن روستایی احداث شده قابل توسعه باشد.

انتهای پیام/61005/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول