اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی اداره کل بهزیستی همدان:

3 مرکز دی آی سی در استان همدان فعال است

معاون امور فرهنگی اداره کل بهزیستی همدان از فعالیت سه مرکز دی آی سی در استان همدان خبر داد.

3 مرکز دی آی سی در استان همدان فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ابوالفضل باب‌الحوائجی عصر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در همدان از وجود سه مرکز دی آی سی در استان همدان خبر داد و افزود: به یک‌هزار و 200 نفر در این مرکز خدمات ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: از این سه مرکز دو مرکز دی آی سی در شهرستان همدان و یک مرکز دی آی سی در شهرستان ملایر فعال است که به ارائه خدمات می‌پردازند.

معاون امور فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به وجود چهار مرکز درمانی نگهدارنده از معتادان در استان افزود: تاکنون یک‌هزار و 193 نفر در این مراکز درمان شده‌اند.

وی با اشاره به تغییر الگوی مصرف مواد مخدر افزود: استفاده از سرنگ تزریقی در میان معتادان با ورود مواد صنعتی کاهش داشته است.

باب‌الحوائجی نقش مرکز نگهداری شبانه بانوان بی‌سرپناه در همدان با ظرفیت 20 نفر را مهم دانست و گفت: این افراد در فصل سرما از این مکان به عنوان سرپناه استفاده می‌کنند.

معاون امور فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به وجود 100 مرکز کمپ ترک اعتیاد غیر مجاز در استان طی سال‌های گذشته افزود: با پیگیری صورت گرفته تعداد این مراکز کاهش داشته است. 

وی با بیان اینکه پنج مرکز کمپ ترک اعتیاد در صدد اخذ مجوز است، ابراز کرد: به سه مرکز غیر مجاز اخطار داده شده و 15 مرکز نیز با دستورالعمل تعطیل شده است.

باب‌الحوائجی با اشاره به عملکرد خوب کمپ‌های ترک اعتیاد افزود: شهرستان همدان از لحاظ عملکرد رتبه اول و شهرستان ملایر رتبه دوم را کسب کرده است.

وی در ادامه با اشاره به استفاده 10 هزار و 759 نفر از خدمات بهزیستی طی 9 ماه امسال افزود: به طور میانگین برای هر نفر یک‌هزار تا 2 هزار تومان هزینه شده است.

معاون امور فرهنگی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به حضور پزشک و پرستار از ابتدای سال به صورت داوطلبانه در مراکز ترک اعتیاد، این موضوع را مهم دانست.

وی در پایان از اختصاص 80 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کمپ‌های ترک اعتیاد طی سال گذشته خبر داد.

انتهای پیام/89026/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول