اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

پیشی گرفتن تولید مسکن بر تعداد خانوارهای اردبیلی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ما در سطح استان اردبیل بیشتر از تعداد خانوارها مسکن تولید کرده و تحویل متقاضیان کردیم به طوری که در این زمینه از میانگین کشوری نیز بالاتر هستیم.

پیشی گرفتن تولید مسکن بر تعداد خانوارهای اردبیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حیدری عصر امروز در جلسه شورای مسکن در اردبیل اظهار داشت: براساس سرشماری سال 90 جمعیت استان اردبیل بیش از یک میلیون و 248 هزار نفر است که 800 هزار نفر جمعیت در مناطق شهری و 450 هزار نفر در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی تصریح کرد: ما در سطح استان 338 هزار خانوار داریم که 219 هزار خانوار شهری و 119 هزار خانوار نیز در روستاها سکونت دارند در حالی که در سطح استان 318 هزار واحد مسکن شناسایی شده که 207 هزار واحد آن شهری و 111 هزار واحد نیز روستایی است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با احتساب ساخت و سازها در دو سال اخیر برآورد ما این است که بیشتر از تعداد خانوارها مسکن تولیدی و احداثی در استان داریم به طوری که در این دو سال 35 هزار واحد به مجموع 318 هزار واحد مسکن موجود در استان اضافه شده که با احتساب هفت دهم درصد رشد جمعیت در استان هم اکنون 340 هزار واحد شهری در استان اردبیل وجود دارد که حتی 20 هزار واحد مازاد بر تعداد خانوارهاست.

این مسئول تلاش برای احداث واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده را یادآور شد و اضافه کرد: به طور میانگین در کشور و به تبع آن در استان اردبیل 52 درصد واحدهای مسکونی شهری و 32 درصد مساکن روستایی مقاوم‌سازی شدند که اغلب با امکانات بتنی و فلزی احداث شده است.

وی بیان کرد: ما در شهر اردبیل نیاز به توسعه شهری توافق 1410 نداریم چرا که شهرک‌های اقماری پاسخگوی نیاز هموطنان با مسکن است ولی کارهایی با محوریت مقاوم‌سازی و کیفی‌سازی در ساخت و سازها در دستور کار قرار گرفته که با همکاری نظام مهندسی و راه‌اندازی سامانه انتخاب استاد کار ماهر که دارای گواهی معتبر آموزشی هستند، سازندگان می‌توانند از خدمات ارائه شده توسط این مجموعه‌ها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل راه و شهرسازی استان یادآور شد:‌ ما این استادکاران ماهر را به تعداد 100 نفر درجه‌بندی کردیم و با صدور گواهینامه درجه مهارت کار آنها را مورد ارزیابی و رصد قرار می‌دهیم.

حیدری از برگزاری دو مسابقه طراحی و اجرای ساختمان برتر و همچنین نمای برگزیده خبر داد و گفت: در دو سال گذشته با برگزاری این مسابقه طراحان و مهندسان را ترغیب کردیم تا در این حوزه ورود پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: هدف ما از اجرای این مسابقه و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در این زمینه ارائه الگوهای مناسب برای معماری اسلامی، ایرانی بوده تا با ترغیب و تشویق علاقمندان بتوانیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم.

حیدری توجه جدی به بافت‌های تاریخی و کهن را در اجرای پروژه‌های مختلف و ضرورت حفظ کاربری‌های 21 خانه را در توسعه شهرک‌ها و حریم شهرها یادآور شد و تصریح کرد: در این زمینه تمام سیاست‌گذاری‌ها بر مبنای دقت نظر و اعمال حرکت‌های مثبت بوده است.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول