اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان:

2000 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد در نوبت دریافت هزینه جهیزیه هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: دو هزار نوعروس زیرپوشش کمیته امداد استان در نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه هستند.

2000 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد در نوبت دریافت هزینه جهیزیه هستند

مهدی مجلس‌آراء امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه کمیته امداد به نوعروسان کمک هزینه جهیزیه پرداخت می‌کند، اظهار داشت: در حال حاضر حدود 2 هزار هزینه نوعروس پشت نوبت برای دریافت کمک هزینه جهیزیه هستند.

وی با بیان اینکه این کمک هزینه به صورت نقدی پرداخت می‌شود، افزود: بیشترین متقاضیان از شهرهای چادگان، سمیرم، فریدون‌شهر و شهرستان اصفهان است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان تصریح کرد: برآورد شده که حدود دو میلیارد و پانصد هزار تومان کمک هزینه جهیزیه برای نوعروسان لازم است.

این مسئول با بیان اینکه نزدیک یک میلیون و 200 هزار تومان کمک هزینه جهیزیه پرداخت می‌شود، ادامه داد: هنوز اعتباراتی از طرف دولت پرداخت نشده و این در حالی است که در این چند شهرستان نوعروسان زیادی در نوبت هستند.

مجلس‌آراء گفت: حدود یک هزار و 400 نوعروس از سال گذشته نیز متقاضی این کمک‌ها بودند که در طی پنج ماهه نخست سال جاری این کمک هزینه به آنها پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه این کمک هزینه‌ها به صورت نقدی پرداخت می‌شود، ادامه داد: 15 درصد از صدقات به امر جهیزیه نوعروسان اختصاص یافته است که این 15 درصد نزدیک 500 میلیون تومان شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با تاکید به اینکه اعتبارات دولتی نیز باید تخصیص پیدا کند، افزود: قول داده شده که تا پایان سال جاری این اعتبار از کمک‌های کمیته امداد کشوری و نیز استانی تامین شود.

این مسئول اضافه کرد: البته بخشی از این اعتبار نیز اخیر از طریق زکات تامین می‌شود، چنانکه 250 نفر توسط زکات کمک هزینه جهیزیه پرداخت کردند.

مجلس‌آراء در پایان اذعان داشت: در هفته گذشته نیز 460 نفر در این دو هفته اخیر نیز کمک هزینه جهیزیه دریافت کردند.

انتهای پیام/63012/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول