اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم 5 شهرستان استان یزد در مجلس:

تبلیغات در مورد برخی شهرستان‌های محروم یزد منصفانه نیست

نماینده مردم پنج شهرستان حوزه انتخابیه استان یزد با اشاره به تبلیغاتی که در مورد برخورداری برخی از شهرستان‌های حوزه انتخابیه وی می‌شود، گفت: متأسفانه این تبلیغات بدون بررسی و با عینک بدبینی صورت می‌گیرد.

تبلیغات در مورد برخی شهرستان‌های محروم یزد منصفانه نیست

به گزارش خبرنگار فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده، پیش از ظهر امروز در جمع شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی ابرکوه و مهردشت اظهار داشت: متأسفانه دو شهرستان حوزه انتخابیه من شامل ابرکوه و بافق با وجود تبلیغاتی که در مورد آنها می‌شود، این تبلیغات بیش از منافعی بود که نصیب آنها شده و برخی با عینک بدبینی و بدون بررسی به آن پرداخته‌اند.

زارع‌زاده ادامه داد: در ابرکوه شاهد میانگین منفی از لحاظ مهاجرت هستیم و سیل مهاجرت از این شهرستان رو به افزایش است همچنین شاهد هستیم که کارخانجاتی مانند کارخانه کاشی کوثر که شنیده شده در آستانه تعطیلی است، کمتر از نیروی بومی استفاده می‌کنند.

وی افزود: حوزه انتخابیه من از حوزه‌های بزرگی است که محرومیت‌های بسیاری دارد و باید بر آنانی نفرین فرستاد که در گذشته مدیریت را به گونه‌ای اعمال کردند که این محرومیت‌ها ایجاد شده و همچنین کسانی که در حال حاضر نیز این رویه را ادامه می‌دهند.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: منهای خط و جناح سیاسی از استاندار جدید به عنوان نماینده عالی دولت در استان حمایت می‌کنم و البته اگر موردی را ببینم تذکر خواهم داد و در پی ایجاد تنش در این زمینه نیستم.

وی با اشاره به گستردگی حوزه انتخابیه‌اش اظهار داشت: برخی از نمایندگان استان باید حدود 20 دقیقه وقت صرف بازدید از حوزه خود کنند و من 20 روز وقت بگذارم اما در عین حال از تلاش‌های خود برای حل مشکلات دست برنداشته‌ام.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: در طول مدت نمایندگی 160 ملاقات با وزرا و رئیس جمهور داشته‌ام تا انعکاس دهنده مشکلات باشم.

وی افزود: طرح تقسیم حوزه‌های انتخابیه استان یزد در دست اقدام است و امیدواریم با تقسیم مناسب این حوزه‌ها، برخی از مشکلات از جمله مشکل سرکشی به شهرستان‌ها کاهش یابد.

این نماینده در مورد سهم شهرداری‌ها از ارزش افزوده در استان عنوان کرد: این سهم در مورد برخی شهرستان‌ها بیش از استان است و در حالی که این رقم در مورد این شهرستان‌ها به 40 درصد می‌رسد و در بقیه شهرستان‌ها زیر 10 درصد است.

وی افزود: تلاش داریم با تشکیل صندوقی در مراکز استان‌ها، این مبالغ از سطح استان به صورت متمرکز جمع‌آوری شود و به میزان محرومیت شهرستان‌ها به آنها اختصاص یابد.

زارع‌زاده در موضوع آب و با انتقاد شدید از آب منطقه‌ای یزد نیز اظهار داشت: در حالی که استان یزد به واسطه کم آبی در حال نابودی است و آب منطقه‌ای به صورت 100 درصد قانونمند عمل می‌کنند در استان‌های همجوار چون کرمان و فارس چنین محدودیتی وجود ندارد.

این نماینده در مورد خواسته‌های برخی از اعضای شورا برای پیگیری فاضلاب شهری ابرکوه اظهار داشت: رویه‌ای که برای اجرای این طرح در ابرکوه اعمال شد، رویه‌ درستی نبود که وابسته به بودجه‌های دولتی باشد.

وی افزود: در مهریز و بافق به این نتیجه رسیدیم که چرا باید آب آماده به صنایع داده شود بنابراین تلاش شد که طرح فاضلاب شهری توسط صنایع اجرایی شود و آنان آب مورد نظر خود را از این منبع تأمین کنند که موفقیت آمیز بود.

زارع‌زاده در مورد وجود آثار تاریخی بسیاری که در شهرستان ابرکوه بدون استفاده مانده است نیز بیان کرد: کم کاری مسئولان به ویژه مسئولان میراث فرهنگی عامل این مسئله است زیرا با وجود آثاری که در دیگر نقاط استان کمتر نمونه‌ای از آنها وجود دارد هیچ تلاشی برای تبلیغ آن و جذب توریسم به این شهرستان انجام نشده است.

وی در مورد برخی از طرح‌های در دست پیگیری خود بیان کرد: جاده اسفندآباد به صفاشهر، ابرکوه به مروست و برخی از اقدامات در مورد جاده جرقوییه در دست پیگیری است.

زارع‌زاده افزود: قول راه‌اندازی جاده فراغه در آینده نزدیک را نیز گرفته‌ایم و امیدواریم با راه‌اندازی باقی مانده مسیر مشکلات این مسیر پرتردد کاهش یابد.

وی با اشاره به برخی از اظهار نظرات در مورد عدم حضور نماینده مردم در ابرکوه ادامه داد: در صورت همکاری مسئولان می‌توان به میزان بیشتری برای حل مشکلات این شهرستان تلاش کرد.

انتهای پیام/2464/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول