اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر تبریز:

فشار اصلی در راه تحقق اعتبارات و بودجه بر دوش مردم است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در تدوین و پیش‌بینی بودجه‌های شهری، ملی و استانی، نباید طوری عمل کرد که فشار روی دوش مردم باشد.

فشار اصلی در راه تحقق اعتبارات و بودجه بر دوش مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیرحقیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه همواره در نحوه تدوین بودجه‌ها طوری عمل می‌شود که فشار اصلی در راه تحقق اعتبارات و بودجه بر دوش مردم تحمیل می‌شود در حالی که می‌توان با پیش‌بینی و تأمین درآمدهای پایدار از تحمیل این فشارها به مردم جلوگیری کرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم انتقال زندان و پادگان‌ها از داخل شهرها به خارج از حریم شهر به عنوان یک الزام قانونی برای مدیریت شهری، خواستار کمک دولت در تخصیص اعتبارات لازم برای اجرای این برنامه شد و افزود: متأسفانه هیچ اعتباری در این خصوص برای شهرداری منظور نشده است.

امیرحقیان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه بیش از پیش به حفظ، صیانت و مرمت میراث فرهنگی تبریز و استان گفت: تبریز بیش از دیگر شهرها نظیر اصفهان دارای آثار تاریخی و میراث فرهنگی است با این حال به دلیل فقدان اعتبارات مورد نیاز در مجموعه میراث فرهنگی استان، بخشی از وظایف مربوط به مرمت، خرید و احیای آثار تاریخی تبریز را شهرداری بر عهده می‌گیرد.

وی خواستار تعیین تکلیف وضعیت حریم و محدوده شهری تبریز و روستاهای کجوار، آناخاتون و خلجان از سوی وزارت کشور شد.

پژوهش و مطالعه، محور تحقق توسعه تبریز است

عضو  دیگر شورای اسلامی شهر تبریز توجه جدی به موضوع پژوهش و نیز انجام مطالعات در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی را محور اصلی تحقق توسعه شهری دانست.

محمدحسین جعفری با تأکید بر امر پژوهش در مطالعات توسعه شهری خواستار توجه جدی مدیران و کارگزاران شهری و استانی و نیز نمایندگان مجلس به این امر در طراحی و تدوین برنامه‌ها، بودجه‌ها و طرح‌های کلان شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و در کنار آن بسترسازی برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های ورزش، رفاه و تفریح جوانان، نتیجه بی‌توجهی به ورزش و تفریحات را سرخوردگی جوانان و مهم‌تر از آن پس‌رفت و ورشکستگی ورزش در تمام سطوح دانست.

جعفری در عین حال ابراز امیدواری کرد مدیریت شهری و مسئولان استانی در کنار توجه به امر توسعه و عمران شهری، برنامه‌ریزی و توجه ویژه‌ای نیز به موضوع نیازهای فرهنگی، اجتماعی، رفاهی، تفریحی و ورزشی جوانان و دیگر قشرهای جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/60002/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول