اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سریلانکا:

منطقه آزاد انزلی بهترین مکان برای صادرات مجدد چای سریلانکا است

سفیر سریلانکا در ایران گفت: منطقه آزاد انزلی بهترین مکان عرضه، تولید و صادرات مجدد چای سریلانکا به کشورهای حاشیه خزر است.

منطقه آزاد انزلی بهترین مکان برای صادرات مجدد چای سریلانکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، محمد فیضل راضین امشب در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: چای، پوشاک و کائوچوی طبیعی مهم‌ترین محصولات صادراتی سریلانکا است.

وی موقعیت منطقه آزاد انزلی نسبت به دیگر مناطق را ممتاز خواند و افزود: گیلان قطب چای ایران محسوب می‌شود.

فیضل راضین منطقه آزاد انزلی را بهترین مکان برای عرضه، تولید و صادرات مجدد چای سریلانکا به کشورهای حاشیه دریای خزر دانست و بیان کرد: سریلانکا آمادگی ایجاد موسسه تحقیقاتی مشترک چای با ایران را دارد.

سفیر سریلانکا در ایران با بیان اینکه پوشاک در سریلانکا با نشان‌های جهانی تولید می‌شود، تصریح کرد: حوزه تولید و عرضه پوشاک را می‌توان در قالب همکاری‌های دوجانبه با منطقه آزاد انزلی انجام داد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی نیز در دیدار مذکور معافیت مالیاتی و حذف عوارض گمرکی برای مواد اولیه را از قابلیت‌های این منطقه عنوان کرد و گفت: امکان ثبت شرکت با سهام صد درصد خارجی از مزایای قانونی سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود.

رضا مسرور وجود تضمین‌های قانونی برای سرمایه‌گذاران خارجی را از جذابیت‌های منطقه آزاد انزلی ذکر کرد و یادآور شد: منطقه آزاد انزلی از سرمایه‌گذاری خارجی با رویکرد صادرات که موجب اشتغالزایی مولد و انتقال تکنولوژی در منطقه شود، حمایت می‌کند.

وی گردشگری، کشاورزی و ترانزیتی بودن گیلان را از مزایای منطقه آزاد انزلی خواند و اظهار کرد: وجود تراکم جمعیتی حدود سه میلیون نفری در شهرهای اطراف از جمله ویژگی‌های منطقه آزاد انزلی است.

مسرور منطقه آزاد انزلی را نزدیک‌ترین منطقه آزاد کشور به تهران دانست.

انتهای پیام/84001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول