اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان اردبیل:

25 درصد تصادفات در اردبیل کاهش یافته است

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در آذرماه و با اجرای طرح زمستانی پلیس راه 25 درصد از میزان تصادفات و تلفات رانندگی در جاده‌های استان اردبیل کاهش یافته است.

25 درصد تصادفات در اردبیل کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل معراج ظهیری عصر امروز در جریان بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان گرمی اظهار داشت: پلیس راه با همکاری اورژانس،‌ هلال‌احمر و راهداران پرتلاش طرح زمستانی خود را به صورت غیررسمی از اول آذر ماه و به صورت رسمی از 20 آذر ماه جاری آغاز کرده و در این طرح تلاش می‌کنیم تا امکان تردد سهل و راحت را برای هموطنان فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: در اجرای موفق این طرح و در مدت 26 روز از آذرماه تصادفات فوتی 77 درصد و تصادفاتی که تلفات و خسارات خودرویی به همراه داشته 75 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

ظهیری از افزایش ایمنی تردد در محورهای استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در این رابطه با تلاش عوامل پلیس راه و اکیپ‌هایی که در این مدت فعال بودند، مراقبت‌های لازم انجام شده تا یک فضای مطلوب و مناسب ترددی را در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شاهد و ناظر باشیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: در قالب طرح زمستانی سعی ما بر آن است تا رانندگان و مسافران به سلامت از محورهای مواصلاتی استان تردد کنند هر چند که یخبندان، ‌برودت هوا و لغزندگی جاده‌ها مشکلاتی را برای هموطنانمان به وجود آورده است.

وی از رانندگان خواست با زنجیر چرخ،‌ تجهیزات زمستانی، البسه و خوراکی‌های لازم و اطمینان از پر بودن باک خودرو و کارکرد مناسب بخاری و برف پاک‌کن به انجام سفر بپردازند و از تردد در محورها بدون زنجیر چرخ خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس راه استان بیان کرد: ما در 10 روز گذشته بیشترین تقاضا را از رانندگان در مورد کمک به بستن زنجیر چرخ داشتیم به طوری که بسیاری از لغزندگی خودروها نیز ناشی از همین امر بوده که انتظار می‌رود با یک حرکت مثبت و سازنده زمینه و بستری فراهم آید تا بیش از هر زمان دیگر خطرات و آسیب‌ها به حداقل برسد.

ظهیری از رانندگان خواست تا جانب احتیاط را بیش از هر زمان دیگر رعایت کنند و در این باب بکوشند تا مشکلات و نارسایی‌هایی که زمینه تصادفات و تلفات را افزایش داده و بالا می‌برد به کمترین میزان برسد.

وی یادآور شد: ما از همان روزهای نخستین بارش برف اکیپ‌ها و نیروهای پلیس راه را در بیش از 20 نقطه به کار گرفتیم تا با تجهیزات و امکاناتی که دارند، بتوانند به اهالی استان و رانندگان گذری ارائه خدمات کنند.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول