اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب اردبیل خبر داد

انجام بیش از 46 هزار کلرسنجی از آب اردبیل

مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون در سطح استان اردبیل طی هشت ماهه سال‌جاری بیش از 46 هزار و 557 مورد کلرسنجی از آب شرب انجام شده است.

انجام بیش از 46 هزار کلرسنجی از آب اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد درناپور عصر امروز در جلسه کمیته کنترل کیفی آب در اردبیل اظهار داشت: این کلرسنجی‌ها با هدف اطمینان‌بخشی به هموطنان در مصرف آب شرب سالم انجام شده تا به هموطنان اطمینان خاطر دهیم که مشکلی در مصرف آب وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل دارای گواهی آزمایشگاه معتمد سازمان محیط زیست و ایزو 17025 بین‌المللی (سیستم مدیریت آزمایشگاهی) و OHSAS است.

درناپور در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: آب تولیدی به صورت مستمر توسط آزمایشگاه‌های اقماری و آزمایشگاه مرکزی (مرجع) استان با تواتر منظم طبق استاندارد ملی ایران و دستورالعمل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نمونه‌برداری و تمام آزمایشات کنترلی و نظارتی بر روی آنها انجام می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: تمام آب سطحی بعد از طی فرآیند تصفیه و آب تولیدی چاه‌ها بعد از تزریق کلر، گندزدایی و رعایت زمان ماند لازم وارد شبکه توزیع آب شرب شده و مقدار کلر باقی‌مانده به صورت لحظه‌ای (online) کنترل و ثبت می‌شود به طوری که تاکنون بالغ بر 46 هزار کلرسنجی و 34 هزار کدورت‌سنجی در سطح استان انجام شده است.

وی در ادامه بیان کرد: روزانه بالغ بر 194 مورد تست کلرسنجی و 144 مورد کدورت‌سنجی در سطح استان انجام می‌گیرد که مطابق نتایج سالانه و ماهیانه درصد مطلوبیت کلر باقی‌مانده 99 درصد و کدورت کمتر از یک NTU بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کنترل کیفی آب و فاضلاب استان در مورد مصرف مواد ضدعفونی‌کننده، یادآور شد: در هشت ماهه سال‌جاری 135 هزار و 800 کیلوگرم گاز کلر، 16 هزار و 733 کیلوگرم پودر کلر، آهک 91 هزار و 762 کیلوگرم کلرو فریک 770 هزار و 834 کیلوگرم و پلی الکترولیت 90 کیلوگرم تزریق شده است.

درناپور گفت: در صورت بروز و مشاهده هرگونه مشکل، شهروندان ابتدا اولین شیر بعد از کنتور را بررسی و در صورت وجود مشکل در کیفیت آب خروجی پس از اطلاع از وضعیت کیفیت آب شرب همسایگان، مراتب را به مرکز ارتباطات مردمی سامانه 122 اعلام تا رسیدگی شود.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول