اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

ترکیب جمعیتی در مدارس استان یزد در حال تغییر است

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد از تغییر ترکیب جمعیتی در مدارس استان یزد خبر داد و گفت: در مجموع جمعیت دانش‌آموزان استان یزد در حال کاهش است.

ترکیب جمعیتی در مدارس استان یزد در حال تغییر است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدکاظم رحیمی‌نژاد، ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به ترکیب جمعیتی در مدارس استان یزد اظهار داشت: به دلیل کاهش رشد جمعیت، ترکیب آمار جمعیتی در مدارس استان نیز در حال تغییر است.

وی افزود: به همین دلیل نمی‌توان گفت جمعیت دانش‌آموزی استان یزد در حال افزایش است بلکه برعکس، این جمعیت در حال کاهش است.

رحیمی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات پرورشی در مدارس استان یزد بیان کرد: همانگونه که آموزش و پرورش استان یزد در زمینه‌های علمی و آموزشی دارای رتبه‌های برتر در سطح کشور است، در زمینه پرورشی نیز رتبه‌های قابل توجهی کسب کرده است.

وی با تشریح فعالیت‌ها و موفقیت‌های دانش‌آموزان استان یزد در مسابقات قرآن، نهج‌البلاغه و ... یادآور شد: در مجموع در زمینه تربیتی و پرورشی در گروه دانش‌آموزان خواهر رتبه دوم و در گروه دانش‌آموزان برادر رتبه نخست را در سطح کشور داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمبود نیرو در آموزش و پرورش استان یزد اظهار داشت: کمبود نیروی متخصص به ویژه در مقطع ابتدایی وجود دارد اما امسال هیچ کلاسی بدون معلم نمانده است و از سرباز معلم‌ها، معلم‌های بازنشسته و کلاس‌های چند معلمی برای پوشش کمبود نیرو استفاده شده است.

رحیمی‌نژاد خاطرنشان کرد: مشکلی که طی دو دهه بر آموزش و پرورش حاکم بود، سیستم انفعالی را رقم زد و این سیستم ضربه‌های سنگینی به آموزش و پرورش وارد کرد.

وی تصریح کرد: اما خوشبختانه با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان، نگرانی‌های ما در زمینه تامین نیرو طی دو سه سال آینده برطرف خواهد شد.

رحیمی‌نژاد با بیان اینکه رتبه‌های بالای کنکور امسال وارد دانشگاه فرهنگیان شده‌اند، عنوان کرد: این امر نویدی برای آینده آموزش و پرورش استان یزد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یزد بار دیگر توانست رتبه نخست کنکور سراسری را از آن خود کند و این یک افتخار علمی در کارنامه درخشان استان یزد است، اظهار داشت: یزد امسال توانست با 3.5 درصد فاصله با استان دوم، رتبه نخست را در کنکور سراسری از آن خود کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین امسال افتخار بیستم نیز برای دانش‌آموزان استان یزد رقم خورد و یزد توانست همانطور که مردم این استان انتظار داشتند، برای بیستمین سال متوالی رتبه نخست کنکور سراسری را از آن خود کند.

رحیمی‌نژاد ادامه داد: در این موفقیت عوامل بسیاری در فرآیند تعلیم و تربیت تاثیرگذار بوده‌اند که مهم‌ترین آنها مثلث دانش‌آ‌موزان، اولیا و همکاران ما در سطح مدارس بوده‌اند که از همه آنها قدردانی و سپاسگزاری می‌کنم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یزد به رغم همه کمبودها توانسته خوش بدرخشد و رتبه نخست کشور را از آن خود کند، بیان کرد: بسیاری از همکاران ما در استان‌های دیگر، از این همه کمبود و در کنار آن از این همه موفقیت بهت زده هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در کنار تلاش و کوشش دانش‌آموزان، اولیای آنها و معلمان و مربیان مدارس، تعهد و دینداری را رمز موفقیت دانش‌آموزان دانست و افزود: از گذشته تاکنون هرجا نام یزدی بوده است، سخت‌کوشی و تلاش نیز با آن همراه بوده و سخت‌کوشی با پوست و گوشت یزدی‌ها عجین شده است.

وی با بیان اینکه قدردان همه سخت‌کوشی‌ها و تلاش‌های دانش‌آموزان و معلمان هستیم، خاطرنشان کرد: به همین منظور در سوم بهمن‌ماه از حدود 100 دانش‌آموز برتر استان یزد در عرصه علمی استان طی مراسمی تقدیر خواهد شد.

رحیمی‌نژاد در بخش دیگری از این نشست همچنین از تلاش و تعلق خاطر اصحاب رسانه به مسائل آموزش و پرورش قدردانی کرد و افزود: سهم اصحاب رسانه در موفقیت‌های آموزش و پرورش را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا رسانه‌های استان با دلسوزی، پیگیر مسائل و مشکلات بوده‌اند و پیگیری آنها قابل تحسین است.

در این نشست معاونان مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول