اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان ایلام:

8 دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های ایلام نصب شد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام گفت: هشت دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان نصب شد.

8 دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های ایلام نصب شد

رضا سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار کرد: سالانه بیش از 95 درصد جا به جایی کالا توسط بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای صورت می‌گیرد که این بخش نیز دارای قابلیت‌ها و امکانات گسترده‌ای در کشور و استان ایلام است.

وی گفت: 32 شرکت حمل و نقل کالا در حال حاضر در استان فعال است و بیش از 3 هزار و 28 دستگاه کامیون با متوسط عمر 9 سال در ایلام فعالیت دارند.

این مسئول اضافه کرد: نوسازی ناوگان حمل و نقل کالا به صورت عملیاتی انجام می‌شود، در سال 91 و شش ماه نخست سال جاری طی 245 هزار سرویس بیش از 3 میلیون و 900 هزار تن کالا در استان جا‌به‌جا شده است که از لحاظ بارنامه مصرفی پنج درصد و از لحاظ میزان تناژ کالای حمل شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‌های استان ایلام گفت: بیشترین کالای حمل شده سیمان، ماسه و مصالح ساختمانی بوده است و بیش از 5 هزار و 774 راننده در بخش حمل و نقل بار در استان فعالیت دارند.

سلیمانی اظهار کرد: بحث ایمنی از جمله مسائلی است که در صنعت حمل و نقل اهمیت شایانی دارد و نباید ایمنی فدای سرعت و روان‌سازی شود؛ بحث سلامت رسیدن بار و مسافر به مقصد، اضافه تناژ، آموزش و ... همه به عنوان شاخصه‌هایی هستند که غفلت از آنان چالش‌های زیادی را فراروی این صنعت قرار خواهد داد.

وی گفت: این اداره‌کل اقداماتی در زمینه ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای نظیر برگزاری 4 هزار نفرساعت دوره‌های آموزشی برای مدیران، متصدیان و رانندگان بخش حمل و نقل عمومی، شناسایی نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان، رسیدگی به بیش از 500 مورد تخلف جاده‌ای و نصب هشت دستگاه دوربین نظارتی تصویری را در راه‌های استان ایلام انجام داده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام تصریح کرد: افزون بر این، نصب 20 دستگاه ترددشمار، گسترش پوشش ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها به 38 مدرسه با 2 هزار دانش‌آموز در سطح استان، برگزاری دوره‌های حمل مواد خطرناک برای پرسنل پلیس راه‌، رانندگان و شرکت‌های حمل مواد خطرناک، تجهیز پاسگاه‌های پلیس‌راه به دوربین‌های کنترل سرعت، اجرای طرح ارتقای ایمنی موتورسواران در سال 91 در شهرستان‌های آبدانان، دره‌شهر و ملکشاهی، دهلران و ایلام در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و اهدای بیش از 2 هزار عدد کلاه ایمنی توسط این اداره‌کل از جمله اقدامات صورت گرفته است. 

وی ادامه داد: همچنین در سال جاری طرح ایمن موتورسواران اجرا خواهد شد و بیش از هزار و 500 دستگاه کلاه ایمنی بین موتورسواران توزیع خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: با پیگیری‌های اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌ها و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین در زمینی به مساحت 5 هزار متر ساخته شد.

سلیمانی تصریح کرد: ساخت مرکز معاینه فنی خودرو یکی از ضروریات این استان بود چرا که بیش از 6 هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین باری و مسافری در ایلام وجود دارد که برای معاینه فنی خودروی خود به استان‌های همجوار اعزام می‌شدند.

وی گفت: این مرکز در سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد و هم‌اکنون در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به وسایل نقلیه سنگین در سطح استان است.

انتهای پیام/2246/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول