اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

45 درصد مردان مازندرانی اضافه وزن دارند

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 45 درصد مردان و 60 درصد زنان مازندرانی دارای اضافه وزن هستند.

45 درصد مردان مازندرانی اضافه وزن دارند

محسن اعرابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار داشت: بیماری قلب و عروق را به عنوان اصلی‌ترین علت مرگ در مازندران و به تبع آن در کشورهای جهان سوم است.

وی علت اصلی ابتلا به بیماری قلبی و عروقی در مازندران را فشار خون بالا، چربی خون، دیابت، عدم تحرک فیزیکی، تغذیه ناسالم و استفاده از سیگار عنوان کرد.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به اجرای طرح غربالگری بهداشتی در مازندران در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: در این طرح 260 هزار نفر مورد اندازه‌گیری فشار خون قرار گرفتند که 16 هزار نفر مشکوک به فشار خون بالا بودند.

وی اضافه کرد: بیش از 60 هزار نفر نیز دارای فشار سیستولی 120 الی 139 و یا فشار یاستولی 80 الی 89 بودند که این عده مشکوک به پیش فشار خون بالا هستند.

اعرابی گفت: فشار خونی‌های سیستولی و یاستولی به راحتی قابل کنترل و درمان هستند.

این مسئول ادامه داد: جمعیت مازندران رتبه یک چاقی  کشور را دارد و 60 درصد زنان مازندرانی و  45 درصد مردان مازندرانی چاق هستند.

وی مهم‌ترین اقدامات پیشگیرانه در این زمینه را حضور در روستاها،شناسایی افراد با فشار خون بالا اعلام کرد و گفت: در مناطق شهری مردم نسبت به کنترل فشار خون اقدام کنند.

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر نیمی از افرادی که فشار خون بالا دارند از بیماری خود مطلع نیستند که نیاز است با مشارکت رسانه‌ها مردم را نسبت به عواقب بیماری‌ها مرتبط با فشار خون آگاه کرد.

وی حضور افراد بالای 40 سال برای کنترل فشار خون را ضروری اعلام کرد و گفت: با اقداماتی مثل اصلاح الگو زندگی،کنترل چاقی،افزایش تحرک بدنی منظم و کنترل بهبود تغذیه انجام امکان کنترل بسیاری از بیماری‌ها غیر واگیر در مازندران وجود دارد.

این مسئول در پایان با اعلام اینکه نیمی از بیماران مبتلا به فشار خون پیگیری درمانی کافی را در دستور کار خویش قرار نمی‌دهند،گفت: مصرف داروی فشار خون نباید قطع شود.

انتهای پیام/86004/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول