اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پیشگیری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

11 درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی فشار خون بالا دارند

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 11 درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی فشار خون بالا دارند.

11 درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی فشار خون بالا دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا جویا ظهر امروز در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مناسبت هفته ملی دیابت اظهار داشت: پیشگیری و کنترل دیابت از سال 83 به صورت روستایی و از سال 89 به صورت شهری در مشهد انجام شده است.

وی افزود: در این برنامه افرادی که 30 سال یا بیشتر سن داشته باشند، افراد دارای فشار خون بالا، افرادی که سابقه دیابت در خانواده دارند، خانم‌هایی که دیابت بارداری و یا تولد فرزند بیشتر از 4 کیلوگرم و سقط جنین خودبه‌خودی دارند می‌توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و بعد از آزمایش خون از بیماری یا عدم بیماری خود آگاه شوند.

جویا گفت: در آزمایش قند خون دیابت فرد باید با حداقل 8 ساعت ناشتا بودن آزمایش بدهد و اگر چنانچه قند خون وی بین 70 تا 80 باشد باید بعد از سه سال دوباره به این مراکز مراجعه کند و اگر بین 101 تا 135 باشد در معرض دیابت بوده و نیاز به مراقبت‌های ویژه در راستای پیشگیری از دیابت دارد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تعداد 20 واحد دیابت در شهر مشهد گفت: بیماری غدد فقط دیابت نیست و فشار خون بالا نیز از بیماری‌های پرخطر است.

وی افزود: در مورد فشار خون بالا نیز بعد از آزمایش اگر چنانچه 140 روی 90 باشد بیمار نیاز به مراقبت دارد تا این میزان افزایش نیابد.

انتهای پیام/2202/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول