اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان:

برخی‌ها تنها در زمان انتخابات به فکر مردم می‌افتند

استاندار هرمزگان گفت: متاسفانه برخی‌ها تنها در زمان انتخابات به فکر مردم می‌افتند.

برخی‌ها تنها در زمان انتخابات به فکر مردم می‌افتند

به گزارش خبرگزاری فارس از حاجی‌آباد واقع در شمال مرکز هرمزگان، جاسم جادری ظهر امروز در نشست شورای اداری این شهرستان، با اشاره به قابلیت‌های این منطقه از هرمزگان در بعد کشاورزی و معادن و سایر حوزه‌ها اظهار داشت: امنیت حاجی‌آباد در حال حاضر بزرگ‌ترین سرمایه این شهرستان است.

وی در این راستا افزود: حاجی‌آباد در حال حاضر این حوزه از بهترین شهرستان‌های استان است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: ظرفیت‌های شهرستان این وظیفه را به مدیران و مسئولان اعمال می‌کند که در راستای شکوفایی و رفع مشکلات کوشا باشند.

جادری یادآور شد: باید در این راه برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم و به ابتکارات روی آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و اولویت‌های این شهرستان که از زبان مسئولان محلی بازگو و بیان شد، اضافه کرد: قابل قبول نیست در شهرستان حاجی‌آباد در بخش صنعت و معدن، علی‌رغم برخورداری از تمامی ظرفیت‌های موجود از کارشناس مربوطه برخوردار نباشد.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه زیبنده این شهرستان نیست که شهرک صنعتی آن کماکان از زیرساخت‌های لازم برخوردار نباشد، اضافه کرد: در حالی که خط لوله گاز از این شهرستان می‌گذرد کماکان روستاها با مشکل تامین انرژی روبرو هستند.

جادری افزود: توجهات لازم باید متمرکز توسعه امور روستایی و صنایع در این شهرستان باشد و فرمانداری نیز مشکلات و درخواست‌های لازم را در این راستا به دستگاه‌های مربوطه از جمله استانداری ارجاع دهد.

وی ادامه داد: مدیران نباید دست روی دست هم بگذارند و منتظر باشند که کسی از بیرون بیاید و مشکلات را رفع کند.

جادری گفت: مدیران نباید به روزمرگی دچار شوند و باید طوری رفتار و عمل کرد که برنامه‌ها منجر به رفع مشکلات شود و تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کشور در داخل و خارج با دشمنانی روبرو و مواجه است، افزود: به عنوان نمونه در مبحث مذاکرات هسته‌ای با بیان اینکه نظر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری بر رفع مشکلات و تحریم‌های موجود است، اما کسانی هستند که در جهت تضعیف مذاکرات گام برمی‌دارند.

جادری گفت: متاسفانه کسانی فکر می‌کنند که تنها باید در مواقعی که نیاز به مردم دارند باید به سراغ آنها بیایند، و این در حالی است که مردم در راس امور هستند و باید در راستای رفع مشکلات آنها تلاش کرد.

وی با بیان اینکه باید زمینه سرمایه‌گذاری برای مردم و بخش خصوصی در استان فراهم شود، ادامه داد: در هرمزگان که استانی استراتژیک به شمار می‌رود حتی یک سیلوی ذخیره گندم نیز وجود ندارد و این در حالی است که گندم کالایی استراتژیک به شمار می‌رود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: به دلیل نبود زیرساخت‌ها در بخش محصولات کشاورزی و تولیدی این بخش، به راحتی این محصولات از استان خارج می‌شود.

جادری گفت: در حالی کماکان در استان و شهرستان حاجی‌آباد روستاهایی بدون آب، برق و آسفالت دیده می‌شود که طی هشت سال گذشته بیشترین درآمدها نصیب کشور شده است.

وی اضافه کرد: مدیران باید در مقابل وجدان خود و جامعه پاسخگو باشند، چرا که باید بنابر رفع مشکلات گذاشته شود.

جادری گفت: حال که دولت کمر همت برای رفع مشکلات بسته است، دستش خالی است و اگر بتواند بودجه مورد نیاز برای هدفمندسازی یارانه‌ها را فراهم کند، هنر کرده است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: انقلاب شده است که مشکلات مردم حل شود نه اینکه بعد از سه دهه کماکان شاهد باقی ماندن مشکلات در کشور باشیم.

وی اضافه کرد: مهار آب‌های سطحی، مکانیزه کردن کشاورزی با هدف افزایش راندمان و تربیت نیروی مورد نیاز توسط دانشگاه‌ها در حاجی‌آباد، از جمله اولویت‌های این شهرستان است.

استاندار هرمزگان از راه اندازی اتاق فکر استان هرمزگان با حضور وزرا و معاونان سابق ریاست‌ جمهوری و افراد شاخص خبر داد و خواستار راه‌اندازی اتاق فکر در شهرستان حاجی‌آباد شد.

وی گفت: فرمانداران نباید دست روی دست هم بگذارند تا اینکه مشکلات خود به خود رفع شود بلکه باید مردم با هدف کمک به دولت وارد صحنه شوند.

انتهای پیام/88001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول