اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 25 تا 29 آذر ماه امسال صورت می‌گیرد

رقابت 300 نفر در مرحله استانی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم

کارشناس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم از رقابت 300 نفر در مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از 25 تا 29 آذر ماه امسال خبر داد.

رقابت 300 نفر در مرحله استانی سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم

محمد صالح‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار داشت: مرحله شهرستانی این مسابقات با حضور 2 هزار نفر برگزار شد که از این تعداد 300 نفر به مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن راه پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ 10 جزء قرآن، 20 جزء قرآن و کل قرآن، قرائت، ترتیل، اذان، ابتهال، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن در دو گروه سنی کمتر و بالاتر از 16 سال ویژه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

کارشناس امور قرآنی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه مسابقات قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه در چهار مرحله برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در مراحل شهرستانی، ‌استانی، کشوری و بخش بین‌المللی برگزار می‌شود که بخش کشوری در بهمن سال جاری و بخش بین‌المللی در عید مبعث برگزار خواهد شد.

صالح‌نژاد خاطرنشان کرد: استان قم در سال‌های گذشته در رشته‌های مختلف توانسته رتبه‌های دوم و سوم کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از این دوره مسابقات صورت گرفته، گفت: سال گذشته هزار نفر در سی و ششمین مسابقات قرآن شرکت کردند، ولی امسال 2 هزار نفر در این دوره مسابقات شرکت کردند.

کارشناس امور قرآنی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم ابراز داشت: سطح مسابقات قرآنی بالاست و داوران بین‌المللی و کشوری در این دوره مسابقات به ارزیابی می‌پردازند.

صالح‌نژاد با اشاره به اهداف سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، انتقال تجربیات افراد قرآنی در جامعه، تشویق و ترغیب افراد به سوی قرآن و آموزش قرآنی و استفاده از قرآن و قرآنی شدن جامعه مهم‌ترین اهداف این مسابقات است.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن می‌تواند تاثیر فراوانی بگذارد و با توجه به رقابت افراد در این دوره مسابقات، قرائت قرآن راهی برای آشنا شدن با مفاهیم قرآنی و عمل به قرآن است.

کارشناس امور قرآنی اداره ‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم اذعان داشت:‌ سی و ششمین دوره مسابقات قرآن در روزهای 25 و 26 آذر ویژه خواهران و 27، 28 و 29 آذر ویژه برادران برگزار می‌شود.

صالح‌نژاد متذکر شد: اختتامیه این مسابقات همراه اعلام نتایج 29 آذر سال جاری از ساعت 19 تا 21 در مجتمع فرهنگی امامزاده سید علی(ع) واقع در بلوار 15 خرداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78003/ن20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول