اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قابل توجه دوستداران بازی‌های برفی

وقتی تیوپ‌بازی در برف، شادی‌ را تلخ می‌کند

همه ساله با آغاز بارش برف، تیوپ‌بازی در مناطق‌ برف‌گیر استان رونق می‌گیرد که البته خطرات ناشی از آن خاطرات تلخی را برای شهروندان رقم می‌زند.

وقتی تیوپ‌بازی در برف، شادی‌ را تلخ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، همواره بارش برف، جوانان، کودکان و نوجوانان را به محیط بیرون از منزل می‌کشاند تا از این فرصت برای بازی‌های هیجان‌انگیز استفاده کنند که همین امر خاطرات خوب و بدی را برای افراد رقم می‌زند.

پدران و مادران به همراه فرزندان، جوانان با دوستان خود و خانواده‌هایی به همراه سایر اقوام به دامنه‌های کوهستانی رفته و با استفاده از تیوپ و اسکی لحظات شادی را برای خود رقم می‌زنند.

اینکه جوانان از این فصل سرد و بارش برف برای تفریح و سرگرمی استفاده کنند بسیار جالب و مسرت‌بخش است اما اینکه همین روزهای شاد، گاهی خسارات جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد، نیازمند رعایت نکات ایمنی است.

گاهی در این لحظات شاد، خاطرات بدی به جا می‌ماند و یک عمر کودک، جوان، پدر و مادر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شکستگی دست و پاها در این بین بسیار رایج است و همین می‌تواند فصل زمستان که زیبایی‌های فراوانی را دارد برای یک خانواده تلخ شود.

همدان به عنوان یک شهر کوهستانی و سردسیر هرساله شاهد این برنامه تفریحی از سوی شهروندان است به طوری‌که خانواده‌ها با بارش نخستین برف، برنامه‌ریزی کرده و اوقات فراغت زمستانه خود را به این امر اختصاص می‌دهند.

تاریک دره، گنجنامه، بلوار ارم، جاده تویسرکان، کوهپایه الوند و ... نقاطی است که در ایام زمستان و برفی؛ میزبان بسیاری از شهروندان همدانی است و بازی‌های برفی در آن رایج است.

این روزها همدان روزهای برفی را پشت سر می‌گذارد به طوری‌که علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی، به کوهپایه‌های همدان رفته و به بازی و اسکی می‌‌پردازند.

در همین راستا وقتی خبرنگار فارس در این مکان‌ها حضور یافت شاهد بازی کودکان و نوجوانانی بود که بدون احتیاط با تیوپ‌های لاستیکی روی برف‌ها سر خورده و در مواقعی با شدت بر زمین می‌خوردند که همین امر در مواقعی موجب رنجش آنها می‌شد.

این کودکان از نقاط بالایی بر تیوپ‌ها سوار شده و لیز می‌خوردند که با برخورد کردن این تیوپ با یک مانع به شدت از روی آنها پرت می‌شدند که همین رنجش در مواقعی مانع ادامه بازی آنها می‌شد.

امیرحسین؛ نوجوانان 13 ساله‌ای که بدون لباس گرم مناسب مشغول بازی بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس علت نپوشیدن لباس مناسب را گرمای حین بازی دانست و اظهار کرد: اگر لباس بسیار گرم پوشیده شود مانع بازی بهتر او می‌شود.

در همین حین خانواده 6 نفری که بر روی یک تیوپ با هم بازی می‌کردند با برخورد با یک تیوپ دیگر محکم به زمین خوردند که کودک 6 ساله‌ای با برخورد سرش بر زمین همین موجب شد که تفریح آنها لذت‌بخش نبوده و با ناراحتی به منزل برگردند.

اما شهروندان باید بدانند نباید خود را در معرض سختی‌های این فصل قرار دهند چرا که بسیاری از جوانان و نوجوانان و حتی بزرگترها در سال‌های گذشته بر اثر زیاده‌روی و عدم رعایت نکات ایمنی در این بازی‌ها قطع نخاع شده و یا دست و پای آنها شکسته و یک عمر ندامت و پشیمانی را بر جای گذاشته است.

اما در این بین بزرگترها نقش مهمی دارند و با راهنمایی درست فرزندان خود می‌توانند فصل زمستان را بدون دغدغه و ناراحتی پشت سر گذاشته و حتی با رعایت نکات ایمنی در بازی‌های برفی خاطرات خوشی را برای خود ثبت کنند.

امیدواریم با رعایت نکات ایمنی، فصل زمستانی بدون صدمه و آسیب برای شهروندان رقم بخورد و آنها بتوانند با خاطرات خوشی از زیبایی‌های این فصل استفاده کنند.

==============

سیده فریده حسینی‌فرزام

==============

انتهای پیام/89003/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول