اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:

واحد پسماند در اداره‌کل شهری و روستایی استانداری البرز تشکیل می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: به منظور مدیریت بهتر در پسماندها، واحد پسماند در اداره‌کل شهری و روستایی استانداری البرز تشکیل می‌شود.

واحد پسماند در اداره‌کل شهری و روستایی استانداری البرز تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، مجید سریزدی ظهر امروز در کارگروه پسماند استان البرز اظهار کرد: مدیریت پسماند یکی از مهم‌ترین مقوله‌هایی است که باید بیش از گذشته به آن توجه داشت.

وی ادامه داد: در این راستا به جهت اهمیت و ضرورت مدیریت پسماند و زباله اقدامات اساسی به منظور تشکیل واحد پسماند در اداره‌کل شهری و روستایی استانداری البرز انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه با اجرای این طرح اقدامات اساسی به منظور طرح مدیریت پسماند در استان البرز اجرایی خواهد شد، افزود: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید در این استان انجام داد تهیه و تدوین طرح مدیریت پسماند است.

سریزدی با بیان اینکه باید توانایی خود را در افزایش بهره‌وری از پسماند به کار گیریم، خاطرنشان کرد: با مشارکت بخش خصوصی می‌توانیم در این صنعت نیز موفق عمل کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد عدم نظارت کافی بر فرایند پسماند در سطح استان هستیم، افزود: باید نگاه خود را به این مهم ارتقا داده و با مدیریت درست پسماند در جهت استفاده مطلوب از این مهم گام برداریم.

وی احداث حلقه دره‌ها را مهم‌ترین اولویت مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت: برای تحقق اهداف مورد نظر احداث حلقه دره‌ها در البرز در دستور کار قرار گرفته است.

سریزدی با اشاره به حجم تخلیه زباله و نخاله در حلقه دره و مشکلات پیرامونی آن، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی لزوم جانمایی نقاط دیگر ضروری است و با همکاری بازیافت شهرداری در حال بررسی آن هستیم که به نظر می‌رسد نقاط دوم و یا سوم نیز پیش‌بینی شود.

این مسئول از دیگر اولویت‌ها برای مدیریت پسماند را تعیین متولی برای جمع‌آوری زباله و پسماند جاده چالوس عنوان کرد و گفت: رسیدگی به نحوه امحای زباله‌های پزشکی نیز از مهم‌ترین مسائلی است که باید در مدیریت پسماند مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول