اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان:

3 پروژه داروسازی مرکز رشد همدان در مرحله پیش‌تولید است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مرکز رشد همدان در سال جاری سه پروژه داروسازی و توانبخشی را به مرحله پیش‌تولید رسانده است.

3 پروژه داروسازی مرکز رشد همدان در مرحله پیش‌تولید است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید بشیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پژوهش نقش قابل توجهی در توسعه علم داشته و دارد.

وی گفت: هر چقدر سرعت تولید علم در بالاترین حد پیشرفت باشد همچنان نیاز به پیشرفت و توسعه علمی داریم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاهی علوم پزشکی استان همدان بیان داشت: از جمله برنامه‌های هفته پژوهش برگزاری نمایشگاه پژوهش، برنامه «درب‌های باز» برای بازدید دانش‌آموزان از آزمایشگاه دانشگاه و سخنرانی علمی پژوهشی در دانشگاه بوده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در زمینه تحقیقات و فناوری رتبه پنجم را در بین دانشگاه‌های تیپ 2 کشور کسب کرده است.

بشیری تصریح کرد: در 6 ماهه اول سال، 217 مورد مقاله علمی پژوهشی در مجلات داخلی و خارجی معتبر به چاپ رسیده است.

وی اظهار کرد: همچنین 291 مورد مقاله از این دانشگاه به همایش‌های داخلی و خارجی ارائه شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآور شد: طرح‌های تحقیقاتی انجام شده دانشگاه علوم پزشکی در سال 92 - 91 تعداد 343 مورد بوده و 17 مورد نیز کتب منتشر شده در این زمینه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری توانستیم چهار مرکز تحقیقاتی و فناوری را در دانشگاه علوم پزشکی استان راه‌اندازی کنیم که این مراکز در سال جاری به 13 مورد رسیده است.

بشیری ابراز داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در حال حاضر دارای 13 نشریه با مجوز از وزارتخانه است که اقدام به فعالیت‌های مختلف پژوهشی می‌کند.

وی یادآور شد: در سال 92 - 91 موفق به اخذ مجوز لازم برای جذب دانشجوی دکترای پژوهشی شدیم که در همین راستا 12 نفر در 6 رشته جذب شده‌اند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: این تعداد دانشجو در بهمن ماه سال جاری دو برابر خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای کاربردی شدن تحقیقات پژوهشی صورت گرفته در دانشگاه و هماهنگی آن در راستای رفع نیاز‌های جامعه، یک مدیریت جدید به نام «مدیریت کاربست نتایج و ارتباط با صنعت» ایجاد کرده‌ایم.

بشیری ادامه داد: در کنار آن یک کمیته صنعت و جامعه نیز به صورت مستقل به بررسی نیاز‌های جامعه و صنعت می‌پردازد.

وی با اشاره به فعالیت مرکزی به نام مرکز رشد در بخش صنعت گفت: این مرکز در سال جاری سه پروژه داروسازی و توانبخشی را به مرحله پیش‌تولید رسانده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: مرکز رشد این امکان را به افراد می‌دهد که اگر شخصی حتی در خارج از دانشگاه نیز، طرح پژوهشی داشته باشد، آن را برای بررسی و یا تولید به این مرکز ارائه کند.

وی با بیان اینکه مشکل مالی در بخش تحقیقات و فناوری نداریم، ابراز داشت: بیشتر مشکلات پیش رو به مدیریت منابع برمی‌گردد زیرا باید تحقیقات کاربردی بوده و در جامعه استفاده شود.

بشیری گفت: در سال جاری دانشگاه علوم پزشکی همدان از تیپ 2 به تیپ یک ارتقا یافته که به همین دلیل باید تلاش خود را در عرصه علمی بیشتر کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: ظرفیت موجود در استان در عرصه پژوهشی بسیار زیاد است اما به آن توجه خاصی نمی‌شود.

انتهای پیام/89007/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول