اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با شهردار تبریز مطرح شد

اعلام آمادگی ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در تبریز

سرمایه‌گذاران قدَر ایتالیایی برای همکاری و سرمایه‌گذاری در بخش عمران و توسعه شهری تبریز و دیگر بخش‌های تجاری، صنعتی و اقتصادی این شهر ابراز تمایل و اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی ایتالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، گروه سرمایه‌گذاران قدر ایتالیایی که به منظور بررسی و ارزیابی راه‌های همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک در تبریز وارد ایران شده‌اند، امروز ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با صادق نجفی شهردار تبریز از علاقمندی خود برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌ها و بخش‌های پیشنهادی و مورد نیاز مدیریت شهری تبریز خبر دادند.

در این دیدار نجفی شهردار تبریز در سخنانی با اشاره به قدمت و دیرینگی تجارت، صنعت، بازرگانی و مدنیت در شهر تبریز، از این شهر به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین و مهم‌ترین شهرهای ایران در تاریخ یاد و خاطر نشان کرد: قرارگیری تبریز در مسیر راه ابریشم، همجواری با بسیاری از کشورهای منطقه نظیر ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و دسترسی به عراق، وجود زیرساخت‌های قوی تجاری و اقتصادی، وجود بازار تاریخی تبریز به عنوان بزرگ ترین بازار سرپوشیده دنیا و زیرساخت‌هایی چون فرودگاه بین‌المللی و خط آهن تبریز به ترکیه و آسیای میانه، از تبریز شهری مهم و تأثیرگذار در بخش‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری و صنعتی ایران ساخته و این جایگاه از گذشته‌های دور زمینه را برای ورود تجار، بازرگانان، سیاحان و جهانگردان و سرمایه‌گذاران به این شهر فراهم آورده است.

وی همچنین افزود: در سال 1500 میلادی، تبریز با یک میلیون نفر جمعیت، چهارمین شهر بزرگ جهان محسوب می‌شد و مارکوپولوی ایتالیایی نیز از این شهر به نیکی یاد کرده است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از پیشنهاد هیئت ایتالیایی مبنی بر آمادگی آنها برای سرمایه‌گذاری در تبریز، از حمایت همه جانبه مسئولان شهری و استانی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی خدماتی خبر داد.

وی تصریح کرد: تضمین اصل و سود سرمایه‌گذاری و در کنار آن ارائه تسهیلات حداکثری به سرمایه‌گذاران و نیز اعطای تسهیلات ویژه از جمله امتیازات سرمایه‌گذاری در تبریز و استان آذربایجان‌شرقی است و مدیریت شهری از هرگونه سرمایه‌گذاری که منشأ تحولات زیربنایی در این شهر باشد استقبال و حمایت می‌کند.

هیئت سرمایه‌گذاران ایتالیایی مرکب از صاحبان سرمایه، مدیران صنایع، بانک‌ها و نمایندگان شرکت‌های تجاری و اقتصادی بزرگ ایتالیایی بودند که در دیدار با شهردار تبریز راهکارهای تسهیل و تسریع امر سرمایه‌گذاری در تبریز را مورد بررسی قرار دادند.

با هماهنگی شهردار تبریز مقرر شد این هیئت بازدیدی از طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ و مهم عمران شهری و سرمایه‌گذاری تبریز نظیر قطارشهری، مجموعه رفاهی تفریحی لاله پارک و دیگر زیرساخت‌های موجود شهری تبریز انجام دهند.

نجفی، بسته‌های پیشنهادی و آماده سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز نیز از سوی مدیران ارشد سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری به اعضای این هیئت بلندپایه سرمایه‌گذاری ایتالیایی ارائه شد.

انتهای پیام/60001/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول