اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حمل‌ و نقل، صنعتی نوپا و پویا در ایلام

حمل و نقل امروزه به عنوان یک صنعت بخش عمده‌ای از خدمات و اشتغالزایی در استان ایلام به خود اختصاص داده است.

حمل‌ و نقل، صنعتی نوپا و پویا در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صنعت نوپای حمل و نقل در جمهوری اسلامی ایران، دورانی پر فراز و نشیب را پشت سرگذاشته که ویژگی اصلی آن تلاش برای دستیابی به جایگاهی والاتر و فردایی بهتر است.

در تاریخ تحولات این صنعت در کشورمان، روزها و ایام سرنوشت‌سازی بوده‌اند که نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری و انسجام شبکه حمل و نقل کشور داشته‌اند.

26 آذر سال 1362 یادآور چنین ایامی است که در آن حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، فرمانی در زمینه اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی و مایحتاج مردم صادر کردند. در پی این فرمان، کامیونداران سراسر کشور، آمادگی خود را برای تخلیه بنادر و حمل و نقل مواد ضروری مورد نیاز مردم اعلام کردند.

روز حمل و نقل، روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست‌اندرکاران و شاغلان بخش حمل و نقل کشور و فرصتی مناسب برای بازنگری نیازها و مشکلات این بخش است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام در این باره معتقد است: بخش حمل و نقل از سه بخش حمل و نقل کالا، مسافر و بین‌المللی تشکیل شده که هر یک از این بخش‌ها دارای امکانات و توانمندی‌ها و قابلیت‌های خاص هستند.

رضا سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: حمل و نقل مسافر عمومی جاده‌ای بین شهری متشکل از سه بخش اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری کرایه است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بیش از 98 درصد غیر دولت و با هدایت و نظارت اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام فعالیت دارند.

وی افزود: تعداد شرکت‌ها و موسسات مسافر فعال در سطح استان 50 شرکت ـ‌ موسسه است.

وی ادامه داد: در بررسی انجام شده از کارت هوشمند ناوگان حمل و نقل عمومی استان ایلام به لحاظ متوسط سنی ناوگان حمل و نقل عمومی در کشور رتبه برتر داراست.

وی گفت: 7 هزار و 208 دستگاه انواع وسیله نقلیه مسافربری و باری عمومی شامل 220 دستگاه اتوبوس با عمر شش سال، 400 دستگاه مینی بوس با عمر 21 سال، یک‌هزار دستگاه سواری با عمر 6 و 5 هزار و 588 دستگاه کامیون با عمر 19 در استان ایلام در حال فعالیت است.

وی اضافه کرد: در سال 91 حدود 10 دستگاه اتوبوس V.I.P به ناوگان اتوبوسی بین شهری استان اضافه شده است. در یک‌ سال گذشته و شش ماهه امسال طی 500 هزار سفر درون و برون استانی بیش از چهار میلیون نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل بین شهری جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال 91 ،5 درصد افزایش داشته است. 

وی افزود: اقدامات خوبی در سال‌های اخیر در بخش حمل و نقل استان انجام شده که می‌توان به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بویژه ناوگان مسافری با هدف ارتقاء سطح خدمات و ایمنی عبور مرور و فرآیند خروج ناوگان فرسوده و ورود ناوگان، تجهیز تمام شرکت‌ها و موسسات مسافربری به نرم‌افزار صدور بلیت وضعیت و کارت‌خوان، تجهیز شرکت‌های مسافربری اتوبوسی به سامانه‌فروش اینترنتی بلیت، توزیع بروشور و فرم نظرسنجی بین مسافران حمل و نقل برون شهری، رسیدگی به 50 شکایات مردمی، راه‌اندازی پیامک 3000143، تشکیل دفاتر حمل و نقل روستایی به تعداد شش دفتر و ساماندهی 2 هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل روستایی اشاره کرد.

انتهای پیام/2246/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول