اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در لاهیجان آغاز شد

نخستین همایش علوم زمین و نقش معدن در اقتصاد گیلان

نخستین همایش «علوم زمین و نقش معدن و صنایع معدنی در توسعه اقتصادی گیلان» در لاهیجان آغاز شد.

نخستین همایش علوم زمین و نقش معدن در اقتصاد گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، نخستین همایش «علوم زمین و نقش معدن و صنایع معدنی در توسعه اقتصادی گیلان» لحظاتی پیش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان آغاز شد.

این همایش با مشارکت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت گیلان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، سازمان نظام مهندسی معدن استان و مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی و اکتشافی گیلان برگزار شده است.

حضور شخصیت‌های ملی و منطقه‌ای از ویژگی‌های همایش مذکور است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن گیلان در همایش مذکور اظهار کرد: این نخستین همایش علوم زمین و نقش معدن و صنایع معدنی در توسعه اقتصادی گیلان است.

کریم توکل‌نیا با بیان اینکه این همایش را چهار مجموعه برگزار کرده‌اند، افزود: صنعت، معدن و تجارت، سازمان نظام مهندسی معدن و مرکز پژوهش‌های اکتشافی و زمین‌شناسی گیلان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان از برگزارکنندگان این همایش هستند.

وی دلیل انتخاب دانشگاه آزاد لاهیجان را برخوردار از رشته‌های زمین‌شناسی و معدن عنوان کرد و گفت: این همایش به مدت دو روز برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی معدن گیلان با بیان اینکه این همایش دارای جنبه است، تصریح کرد: یک جنبه‌ آن دولتی و شامل افتتاحیه و اختتامیه است.

وی بحث علمی را جنبه دوم همایش مذکور ذکر کرد و یادآور شد: در این همایش مقاله‌هایی توسط متخصصان بحث زمین‌شناسی و معدن در محورهای مختلف ارائه شده است.

توکل‌نیا با اشاره به مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور در بحث درآمدهای نفت شرایط مناسبی ندارد.

وی متذکر شد: در شرایطی هستیم که استفاده از منابع معدنی و درآمد ناشی از آن و تامین مواد اولیه مورد نیاز داخلی از این مواد دارای اهمیت ویژه است.

این مسئول با بیان اینکه سیاست مذکور توسط وزارتخانه تاکید شده که نسبت به آشنایی با فعالیت‌های معدنی و تشویق سرمایه‌گذاران و ترغیب آنها برای ورود به این عرصه گام برداریم که برگزاری همایش یکی از این اقدام‌ها است.  

به گزارش فارس، توکل‌نیا در همایش مذکور جایگاه ژئوتوریسم گیلان با نگرش خاص به ایجاد ژئوسایت در معدن زغال‌سنگ سنگرود‌ـ البرز غربی را محور سخنرانی خود قرار داد.

زمین‌شناسی اقتصادی گیلان، زمین‌شناسی زیست‌محیطی استان، زمین‌شناسی پزشکی گیلان، توسعه پایدار در استان، ژئوتوریسم گیلان، اکتشاف، استخراج، فرآوری و HSE در معادن توسعه بخش معدن و صنایع معدنی از جمله محور همایش مذکور است.

مدیریت منابع و ارتقای بهره‌وری در معادن و صنایع وابسته مزیت‌های سرمایه‌گذاری در معادن گیلان و مخاطرات زمین و مدیریت بحران از دیگر محورهای همایش علوم زمین و نقش معدن و صنایع معدنی در توسعه اقتصادی گیلان است.

انتهای پیام/2300/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول