اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش میاندرود:

تقویت تشکل‎ها سبب نقش‌پذیری دانش‎آموزان در جامعه می‎شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میاندرود گفت: تقویت تشکل‎های دانش‎آموزی سبب نقش‌پذیری آنها در جامعه می‎شود.

تقویت تشکل‎ها سبب نقش‌پذیری دانش‎آموزان در جامعه می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، زین‌العابدین نوکنده امشب در گردهمایی مدیران و معاونان مدارس این شهرستان با اشاره به مشارکت خانواده‌ها در آموزش و پرورش این مشارکت همه جانبه را نتیجه هنر مدیریتی مدیران دانست و بیان داشت: ارتباط عمیق و سرشار از آگاهی بین خانه و مدرسه می‌تواند در رشد و شکوفایی دانش‌آموزان تاثیر بسزایی داشته باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میاندرود افزود: آموزش خانواده باید به عنوان راهی برای آگاهی بخشی به خانواده‎ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با اشاره به ارتقا کیفی و تحول در آموزش و پرورش میاندرود این موفقیت را نتیجه تلاش و همدلی همه کارکنان و فرهنگیان این شهرستان دانست.

نوکنده با بیان اینکه در حوزه تعلیم و تربیت فردیت معنا ندارد اظهار داشت: همه اعضای خانواده بزرگ آموزش و پرورش باید با تلاش و جدیت برای پیشبرد اهداف آموزشی و پرورشی و تعالی دانش‌آموزان هم دل و همراه باشند.

مدیر آموزش و پرورش میاندرود صداقت و شفافیت را دو مولفه مهم در کار مدیران برشمرد و تصریح کرد: مدیران باید به تمام دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های اجرایی تسلط کامل داشته باشند.

این مسئول تاکید کرد: دانش‌آموزان باید در مدارس مهارت‌های زندگی را بیاموزند و یکی از راه‌های مناسب برای نقش‌پذیر کردن دانش‌آموزان در جامعه و کسب مهارت‌های زندگی توسط آنان توجه ویژه به تشکل‌های دانش‌آموزی است.

وی با بیان اینکه باید به دانش‌آموزان آموخت که در امور مربوط به خودشان مشارکت داشته باشند تاکید کرد: همه مدارس باید در کنار پرونده آموزشی برای همه دانش‌آموزان پرونده تربیتی داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میاندرود تربیت دینی و توحیدی دانش‌آموزان را از مهم‌ترین وظایف آموزش و پرورش دانست.

وی نقش مدارس با نشاط و پویا را در رشد خلاقیت و بروز استعدادهای دانش‌آموزان بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باید تلاش کنیم مدارسی سرشار از نشاط و شادابی و همراه با برنامه آموزشی و تربیتی دقیق داشته باشیم.

این مسئول ادامه داد: تعامل و رفتار محبت‌آمیز و رابطه عاطفی توام با احترام مدیران در برخورد با معلمان می‌تواند سبب ایجاد انگیزش بیشتر در معلمان و در نتیجه مدارس پیشروتر شود.

نوکنده در پایان با اشاره به آغاز فصل جدید آموزش و پرورش با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و تاکید مقام عالی وزارت بر کیفیت بخشی به امر یاددهی و یادگیری خاطرنشان کرد: این مساله می‌تواند علاوه بر امیدبخش کردن فضای تعلیم و تربیت، رابطه میان اولیاء و مدارس را بیش‌ازپیش صمیمی و عالمانه کند تا هم‌صدایی و هم‌نوایی بین برنامه‌های مدرسه و خواسته‌های اولیاء به شکل زیبایی برقرار شود.

انتهای پیام/86021/ک30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول