اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک خبر داد

برگزاری بیش از 200 نشست دینی در مدارس آبیک

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک از برگزاری بیش از 200 نشست دینی در مدارس این شهرستان طی سال تحصیلی خبر داد.

برگزاری بیش از 200 نشست دینی در مدارس آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی ظهر امروز در کارگاه هم‌اندیشی اساتید گفتمان دینی شهرستان آبیک که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 200 نشست دینی در مدارس این شهرستان طی سال تحصیلی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به تنگناهای بودجه‌ای، گرچه سهمیه و برنامه ابلاغی در نظر گرفته شده از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزاری 80 نشست دینی در مدارس است ولی با همکاری روحانیون شهرستان آبیک و استفاده از ظرفیت وجودی آنان، این رقم را به بیش از 200 نشست دینی در مدارس شهرستان می‌رسانیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک بیشتر سخنرانی اساتید نشست‌های دینی در مدارس را 20 دقیقه ذکر کرد و افزود: باقی مانده زمان باید به پرسش و پاسخ ختم شود به ویژه به پرسش و پاسخ مکتوب تا در اداره تبلیغات اسلامی بررسی شده به سؤالات پاسخ داده شود و در مراجعه بعدی اساتید به مدارس توضیحات پاسخ‌ها به دانش‌آموزان ارائه شود.

حسینی اولویت برگزاری نشست‌های دینی را در دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه عنوان کرد و ادامه داد: در مدارس راهنمایی دخترانه نیز نشست‌هایی برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: هر استادی باید در هر مدرسه، هفت نشست برگزار کند که البته تحقق این امر طبق جدول زمان‌بندی شده اجرا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک نحله‌های فکری و انحرافی، عفاف و حجاب، پیشگیری از اعتیاد، مهدویت و مبانی انقلاب اسلامی را از موضوعات نشست‌های دینی برشمرد.

حسینی اضافه کرد: شناساندن دین و سبک زندگی دینی و اسلامی، آسیب‌های اجتماعی  و چالش‌های پیش روی نوجوانان، تقلید و احکام و آثار فردی و اجتماعی آن، امر به معروف و نهی از منکر و مهارت‌های زندگی از دیگر موضوعات نشست‌های دینی در مدارس شهرستان آبیک است.

این مسئول اذعان داشت: روحانیون و اساتید نشست‌های دینی با تشکیل اتاق فکر و برنامه‌ریزی در اداره تبلیغات اسلامی، می‌توانند مشکلات مورد نظر را مطرح کرده تا با رفع آن مشکلات و موانع، کار تبلیغی و اطلاع‌رسانی‌شان به نحو احسن پیش رود.

انتهای پیام/77006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول