اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر شاهین‌شهر:

75 میلیارد تومان بودجه شهرداری شاهین‌شهر محقق شده است

رئیس شورای شاهین‌شهر گفت: بودجه شهرداری شاهین‌شهر برای سال 92 چیزی حدود 97 میلیارد تومان بوده است که قریب 75 میلیارد تومان آن تا هم اکنون محقق شده است.

75 میلیارد تومان بودجه شهرداری شاهین‌شهر محقق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حمیدرضا مقدسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری خود با اهالی رسانه اظهار کرد: همان‌گونه که در قانون و آیین‌نامه اجرایی تشکیل شوراها برنامه‌ریزی‌شده سخنگوی شورا اسلامی شهر باید اخبار، اطلاعات و تصمیمات شورا، را به سمع و آگاهی مردم برساند.

وی گفت: بر این اساس ما پیش‌بینی کرده‌ایم در دوره چهارم شورای اسلامی شاهین‌شهر این مطالب توسط سخنگوی شورا  به صورت ادواری ماهی یک جلسه با حضور اهالی رسانه به اطلاع مردم همیشه در صحنه شاهین‌شهر برسد.

رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر ادامه داد: وظیفه بود که جهت‌گیری‌های دوره‌ی چهارم شورای اسلامی شاهین‌شهر اطلاع‌رسانی شود.

این مسئول با بیان اینکه به طبع شورا نخستین کاری که انجام می‌دهد، برداشت نقاط ضعف است، تاکید کرد: یعنی شورا ابتدا نقاط ضعف را شناسایی و سپس بر حسب این نقاط برای شهر برنامه‌ریزی می‌کند.

مقدسی در ادامه با اشاره به وجود تخصص‌های مختلف از جمله امور فرهنگی، امور عمرانی، امور مالی، خدمات شهری و سایر قسمت‌های دیگر  که در شورای اسلامی شهر، خاطرنشان کرد: هم اکنون با ورود این افراد متخصص در شورای اسلامی شهر، طرح‌هایی برای کم رنگ کردن این نقاط ضعف ارائه می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر با دسته‌بندی حوزه‌های چهارگانه شهرداری و یک حوزه خاص فرهنگی، اظهار کرد: در حوزه عمرانی بیش‌ترین مطلبی که با آن رو برو بوده‌ایم و الان هم هستیم بحث مدیریت پروژه به معنای واقعی است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های شاهین‌شهر  درست اولویت‌بندی نشده‌اند، افزود: ما اهتمام خودمان را در این دوره به خصوص برای سال 93 که می‌خواهیم بودجه‌ریزی کنیم به کار می‌گیریم که پروژه‌ها را با توجه به نیازهای شهر اولاً تعریف کنیم، ثانیاً اصول و مدیریت پروژه را به کار بگیریم.

این مسئول با بیان اینکه 25 آبان‌ماه، شهرداری لایحه‌ای جهت درخواست اعتبار به میزان 12 میلیارد و 600 میلیون تومان برای شورای اسلامی شهر ارسال کرده است، اذعان کرد: آن رقمی که پیشنهاد و تصویب‌شده برای سال 91 و همچنین برای سال 92 روی این پروژه‌ها برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع به علت تورم نبوده بلکه علت آن میزان برنامه‌ریزی و تخمین کم برای پروژه‌هاست، تصریح کرد: دو دلیل در اجرای این پروژه‌ها دخیل هستند کلید پایان‌بَر که عبارت‌اند از؛ یا محدوده پروژه را کم دیده‌اند و یا درست دیده‌اند اما درست تخمین نکرده‌اند، مثل: کتابخانه مرکزی در میدان شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر تاکید کرد: به طور کلی فوریت کار در شورای شاهین‌شهر و همچنین شهرداری اولویت با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.

این مسئول با اعلام اسامی چند پروژه نیمه‌تمام در شهرداری شاهین‌شهر و همچنین میزان اعتبارات آنان، عنوان کرد: برای بهشت حضرت معصومه (س)  2 میلیارد و 500 میلیون تومان، پارک فرعی سه مخابرات مجدد یک میلیارد تومان، تکمیل فرهنگ‌سرای گلدیس 400 میلیون تومان، ادامه احداث ساختمان شهرداری مرکزی 400 میلیون تومان، اصلاح بلوار امام علی (ع) و چهار بانده کردن آن با توجه به حجم ترافیک عبوری بر روی آن یک میلیارد و 500 میلیون تومان تخصیص داده شده است.

مقدسی با اشاره به اینکه برای تکمیل کل ورزشگاه‌های در حال احداث شهر یک میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه برای آن تصویب شد، متذکر شد: تکمیل کتابخانه مرکزی شاهین‌شهر چهار میلیارد تومان با توجه به فوریت کار و با توجه به اینکه در دید مردم قرار دارد.

وی با بیان اینکه خرید ماشین‌آلات شهری به مبلغ 500 میلیون تومان، ادامه عملیات ترمیم ترانشه معابر و حفاری‌هایی که توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند آب و فاضلاب و مخابرات انجام می‌شود، 700 میلیون تومان بودجه به آن اختصاص داده‌شده، ادامه داد: ترمیم آسفالت معابر 400 میلیون تومان که جمعاً 12 میلیارد و 600 میلیون تومان ما از محل پیش‌بینی مازاد بر درآمدهای شهرداری برای تکمیل این پروژه‌ها پول جا به جا کرده‌ایم.

رئیس شورای اسلامی شاهین‌شهر با بیان اینکه بودجه خود شهرداری شاهین‌شهر برای سال 92 چیزی حدود 97 میلیارد تومان بوده است که قریب 75 میلیارد تومان آن تا هم اکنون محقق شده، تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه روند رشد درآمد در بحث شهرسازی و یک سری بحث‌ها در مورد عوارض کالا و صنایع آلاینده در حریم این مبلغ افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/63023/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول