اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین انتظامی گلستان:

معافیت مجازات استفاده از سلاح غیرمجاز شایعه است

جانشین انتظامی استان گلستان با تاکید بر اینکه اجرای طرح معافیت مجازات با دارندگان سلاح غیرمجاز شایعه است، گفت: با متخلفان و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز برخورد قانونی خواهد شد.

معافیت مجازات استفاده از سلاح غیرمجاز شایعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر جاویدان صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: موضوع مطرح شده در خصوص اجرای طرح معافیت از مجازات دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز و صدور مجوز حمل و نگهداری برای این افراد شایعه است و صحت ندارد.

وی با اشاره به ماده 16 قانون تشدید مبارزه با دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز تاکید کرد: بر اساس این قانون از تاریخ چهارم آبان‎ماه سال 1390 دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز فرصت داشته‎اند به مدت شش ماه اقلام خود را به صورت داوطلبانه به یکی از مراکز نظامی، انتظامی یا امنیتی تحویل دهند.

جانشین انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: بر اساس این قانون افرادی که داوطلبانه سلاح و مهمات خود را تحویل دهند از مجازات مقرر در قانون معاف خواهند شد و این افراد در صورتی که در زمان در اختیار داشتن سلاح غیرمجاز با آن سلاح مرتکب جرمی شده باشند با تحویل داوطلبانه سلاح و مهمات خود تنها به جرم مرتکب شده رسیدگی خواهد شد.

جاویدان متذکر شد: در این خصوص در روزهای گذشته شایعاتی مطرح شده است که طرح معافیت دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز از مجازات قانونی و صدور مجوز حمل و نگهداری سلاح اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و تنها یک شایعه است و این شایعه توسط افراد متخلف و قاچاقچیان سلاح غیرمجاز مطرح شده است.

جاویدان بیان کرد: این افراد با طرح این شایعه قصد بازار گرمی و فروش سلاح‎ها و مهمات غیرمجاز خود را دارند.

جانشین انتظامی استان گلستان اظهار داشت: از شهروندان تقاضا دارم چنانچه اخبار و اطلاعاتی در این‎خصوص در اختیار دارند موضوع را به مراکز انتظامی اطلاع دهند و یا با مرکز فوریت‎های پلیسی 110 در میان بگذارند.

جاویدان در پایان ابراز داشت: افرادی که به صورت داوطلبانه سلاح و مهمات غیرمجاز خود را تحویل دهند ان‎شاء‎الله در مجازات آنها تخفیف لازم اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/83004/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول