اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی خبر داد

نجات 600 خودروی گرفتار برف در آذربایجان غربی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از نجات 600 خودروی گرفتار در برف و کولاک توسط امدادگران هلال احمر استان در طول بارش‌های روزهای گذشته خبر داد.

نجات 600 خودروی گرفتار برف در آذربایجان غربی

یحیی زینالپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: هلال احمر آذربایجان غربی با آغاز بارش برف و برودت هوا در استان، در آماده‌باش کامل بوده و با حضور در مناطق حادثه‌خیز خدمات امدادی لازم را به حادثه‌دیدگان ارائه کرده است.

وی افزود: طی بارش‌های سنگین برف و کولاک در اکثر مناطق آذربایجان غربی، فعالیت‌های امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان نیز برای خدمات‌رسانی به حادثه‌دیدگان با شدت و سرعت بیشتری در حال انجام است.

زینالپور با اشاره به برخی اقدامات انجام شده برای امدادرسانی به مردم، از نجات 600 دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان طی چند روز گذشته خبر داد و افزود: در این راستا به بیش از یک هزار و 900 نفر مسافر گرفتار در برف و کولاک خدمات رایگان امدادی ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در طول روزهای گذشته با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر استان، به 20 نفر بیمار زن و باردار گرفتار شده در مناطق صعب‌العبور و برفی استان با همکاری دیگر ارگان‌های امدادی خدمات لازم ارائه شده و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

زینالپور همچنین از اسکان اضطراری و موقت 83 نفر از گرفتارشدگان در برف و کولاک در پایگاه‌های بین جاده‌ای هلال احمر خبر داد.

وی از فعالیت 150 نفر نجاتگر و امدادگر مجرب در قالب 24 پایگاه امدادی برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان و در راه‌ماندگان خبر داد و گفت: 13 گروه حرفه‌ای نجات از کوهستان نیز آماده ارائه خدمات لازم و کمک‌های احتمالی به افراد هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی همچنین با اشاره به آغاز بارندگی‌های برف در مناطق مختلف استان، به آغاز اجرای طرح زمستانی امدادی هلال احمر در استان اشاره کرد و گفت: این طرح در چهار محور امداد و نجات جاده‌ای، کوهستانی، امداد تخصصی و هوایی در استان اجرا می‌شود.

زینالپور از تجهیز 24 پایگاه امداد و نجات به 35 دستگاه آمبولانس، 36 دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و 12 خودروی نجات برای ارائه خدمات‌رسانی به مردم در راستای اجرای این طرح خبر داد.

وی با یادآوری اینکه سامانه امداد هلال احمر به شماره 122 آماده پاسخگویی به نیازهای امدادی مردم در این مدت است، گفت: با تمام توان برای ارائه خدمات‌ امدادی بهتر به مردم استان در طول ایام زمستان آمادگی‌های لازم را کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام/61006/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول