اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان:

جامعه پرورشی آموزش و پرورش همدان پیر شده است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه جامعه پرورشی ما تقریباً یک جامعه پیر شده است، گفت: در سال‌های اخیر نیروی پرورشی استخدام نکردیم و این یک زنگ خطر جدی است.

جامعه پرورشی آموزش و پرورش همدان پیر شده است

حسن مظاهری امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در تویسرکان، اظهار کرد: حوزه معاونت پرورشی استان با تلاش همکاران اداره امور تربیتی و پرورشی؛ کتابی با عنوان راهنمایی فعالیت‌های امور پژوهشی و فرهنگی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تدوین و چاپ کرد.

وی با اشاره به اینکه این راهنما در بین 2 هزار مدرسه توزیع و در اختیار معاونان و مربیان پرورشی آموزش و پرورش قرار گرفت، ابراز کرد: مربیان و معاونان پرورشی برای برنامه‌های سالانه خود در تمام زمینه‌ها از این کتاب بهره خواهند گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان این کتاب را منبعی جامع و کامل برای اجرای هر برنامه و فعالیت از سوی مربیان و معاونان پرورشی عنوان کرد و افزود: علاوه بر توزیع کتاب یک دوره ضمن خدمت برای این گروه از فعالان آموزش و پرورش در این روزها برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه کارگاه توانمندسازی مربیان و معاونان پرورشی در شهرستان‌ها به صورت قطبی برگزار شد، گفت: تدریس این دوره با مسئولان اداره‌های امور تربیتی و قرآن، نماز و عترت بود.

مظاهری بهره‌گیری از قرآن و معارف اهل بیت(ع) را بهترین و اثرگذارترین راهکار بر موفقیت مربیان و مسئولان امر در حوزه تعلیم و تربیت دانست و گفت: بنده در این کارگاه توانمندسازی این مبحث را تشریح و تدریس کردم.

وی با تاکید بر اینکه مربیان باید با تمرکز بر ارزش‌های اسلامی و مبانی دینی را سرفصل کاری خود قرار دهند، تصریح کرد: همکاران سعی کنند از ظرفیت‌های معنوی در راستای تربیت دانش‌آموزان بیشتر استفاده کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان، با بیان اینکه تنوع و تکثر در شیوه اجرا در کسب عملکرد موفق بیشتر به دست مربی است، ابراز کرد: امروز با تلاش مربیان خود این مهم را در مناسبت‌های مختلف و برنامه‌ها در مدارس به خوبی مشاهده می‌کنیم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اذعان کرد: تأکید ما بر این است که مربیان در مرحله نخست بیشتر بر آماده‌سازی و خودسازی شخصیت خودشان توجه کنند و از لحاظ علمی و تقوایی خود را تجهیز کنند تا بتوانند در مدرسه موفق باشند.

مظاهری بر اجرای طرح‌ها و برنامه‌های زیادی در این حوزه از سوی آموزش پرورش اشاره کرد و گفت: ما در یکی، دو سال اخیر مشکل مالی داشتیم و اعتبارات ما نیز یک مقدار کم شد، اما با این وجود در استان همدان کارهای خیلی خوبی انجام شد.

وی فعالیت بنیان علوی، اقامه نماز، حضور ائمه جماعات در مدارس، مبلغان در مدارس، پرسش و پاسخ، سخنرانی در مناسبت‌های مختلف و برنامه‌های روشنگری را بخشی از اقدامات در این حوزه دانست و افزود: بازدید از مدارس و ارزیابی امور اجرایی به صورت مستمر در مناطق از جمله کارها برای نهادینه شدن راهبردی برنامه‌ها در دست اجرای ما در این حوزه است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه متأسفانه جامعه پرورشی ما تقریباً یک جامعه پیری شده است، درباره علت این مهم گفت: ما در سال‌های اخیر نیروی پرورشی استخدام نکردیم و این یک زنگ خطر جدی است.

وی با بیان اینکه این موضوع به وزارت آموزش و پرورش انتقال داده شده است، گفت: البته مسئولان این وزارتخانه نسبت به این موضوع مطلع هستند و امیدواریم در اسرع وقت نسبت به تکمیل ظرفیت نیاز حوزه پرورشی به نیروی انسانی متخصص و جوان اقدام شود.

انتهای پیام/89010/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول