اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از میزبانی خوب مردمی تا نامهربانی مسئولان گلستانی؛

حرکت فرهنگی با شعار محقق نمی‎شود/ باز هم مردم جلوتر از مسئولان

مردم گرگان امروز با پای دل به بدرقه زائرانی آمدند که خود را مهیای سفری از جنس کربلا و عاشورا کرده بودند، مسافران حسینی در حلقه مهر و عطوفت مردم قرار گرفتند اما نکته قابل تامل، عدم حضور مسئولان استان در این حرکت حسینی بود.

حرکت فرهنگی با شعار محقق نمی‎شود/ باز هم مردم جلوتر از مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در آستانه اربعین حسینی در گوشه گوشه کشورمان کاروان‎هایی در حرکت است که خود را برای عهدی دوباره با امام و ولایت راهی سرزمین کربلا می‎کنند، امروز 120 زائر گلستانی در قالب «کاروان پیاده از نجف تا کربلا» آماده این سفر شدند و مردم به زیبایی آنها را بدرقه کردند.

آری کاروان حسینی در حرکت است، شوق عظیمی در چشمان زائران موج می‎زند و هجوم اشک‎ها در چشمان بازماندگان، حسرتی بر دل‌ها نشانده این عشق و دلدادگی گویای ارادتی از جنس حسینی بود، مردم آمدند تا تمام عشق‎شان را نثار خاک پای زائران حسین کنند، زائران هم‎قسم شدند تا مسیر پرپیچ و خم جاده عشق را با توکل به خدا و ایمانی راسخ‎تر طی کنند و پیمانی مجدد با ارباب عاشقان ببندند و تا جان در سینه دارند دست از دفاع از حریم ولایت و ارزش‎های انقلاب اسلامی برندارند، تعدادی از خبرنگاران و عکاسان هم آمدند تا این شور و شعور مردمی را به تصویر بکشند.

از روزها پیش بنرهایی در سطح شهر گرگان نصب شده بود که خبر از بدرقه زائران پیاده حسینی می‎داد و انتظار می‎رفت تا علاوه بر حضور پرشور مردمی شاهد حضور مسئولان استان نیز باشیم اما در کمال ناباوری تا چشم کار می‎کرد حضور هیچ‎یک از مسئولان گلستان در بدرقه زائران حسینی به چشم نمی‎خورد.

تنها صرف اعتبارات دولتی پاسخگوی نیازهای فرهنگی جامعه نیست

وقتی مسئولان در برهه‎های مختلف و حساس اجتماعی، فرهنگی و سیاسی انتظار دارند تا مردم در خط مقدم باشند حال این توقع وجود داشت تا مسئولان در حرکت‎های فرهنگی آن هم از جنس حسینی پیشگام باشند اما دریغ از حضور یک مسئول استانی؛ البته ناگفته نماند پایان بخش مراسم بدرقه زائران حسینی قرار بود با سخنرانی حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان انجام شود.

اینجاست که باید گفت حرکت فرهنگی با شعار محقق نمی‎شود باید وسط میدان بود، باید مسئولان دل به انجام کارهای فرهنگی بدهند و حال که مردم خودشان با پای دل آمده‎اند مسئولان عقب کشیده و در صحنه حضور ندارند.

باید بدانیم که تنها صرف کردن اعتبارات دولتی نمی‎تواند پاسخگوی نیازهای فرهنگی جامعه اسلامی باشد بلکه برنامه‎ریزی درست و استقبال از کارهای فرهنگی می‎تواند نتیجه‎بخشی اقدامات فرهنگی را دوچندان کند.

هر چند که قرار بود مراسم بدرقه از سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) گرگان آغاز شود و تا میدان شهرداری ادامه یابد اما استقبال مناسب مردم سبب شد تا این کاروان حرکت پیاده خود را تا امامزاده عبدالله (ع) طی کند و فضای گلستان را به عطر معنویت آکنده کند.

در مسیر بدرقه، زائران حسینی با سربندهایی قرمزرنگ از دیگران شناخته می‎شدند و همین کافی بود تا باب گفت‎وگو را با آنها باز کنیم.

جوان ایرانی عشق به امام حسین (ع) را با هیچ چیزی عوض نمی‎کند

احمد ارباب، جوان 32 ساله‎ای که به همراه همسرش عازم این سفر معنوی است، از احساس درونی خود اینطور گفت: یک بار با پای پیاده به زیارت مولایم رفتم و هر ساله این عشق در درونم شعله می‎زند تا در اربعین حسینی به کربلا بروم.

ارباب که سومین سال است با پای پیاده عازم کربلا می‎شود تاثیرات این حرکت فرهنگی را غیرقابل توصیف می‎داند و می‎گوید: دشمن باید بداند جوان ایرانی عشق به اباعبدالله الحسین (ع) را با هیچ چیزی عوض نمی‎کند و با توسل به سید و سالار شهیدان به تمام اغیار و اهداف دشمنان پشت‎پا می‎زند.

وی آرزو می‎کند روزی فرا برسد تا تمامی مسلمانان در اربعین حسینی به همراه آقا امام زمان (عج) سعادت حضور در کربلا و عزاداری برای سیدالشهدا (ع) را داشته باشند.

خوشحالم این هدیه الهی در جوانی برایم فراهم شده است

فاطمه نجار که برای نخستین‎بار با کاروان پیاده از کربلا تا نجف به دیدار سیدالشهدا (ع) می‎رود خیلی خوشحال است که این فرصت برایش در جوانی فراهم شده تا در ایام محرم و صفر عازم کربلای معلی شود.

فاطمه 23 ساله می‎گوید: آنقدر هیجان دارم که نمی‎توانم احساساتم را در رفتن به این سفر معنوی بیان کنم فقط آرزو می‎کنم تا این هدیه الهی روزی قسمت تمامی آرزومندان شود.

به کربلا می‎روم تا خود را بیمه امام حسین (ع) کنم

محمدرضا 22 ساله که برای دومین بار به سفر معنوی کربلای معلی می‎رود، می‎گوید: به کربلا می‎روم تا روح و جسمم را صیقل دهم و خود را بیمه امام حسین (ع) کنم.

برای سعادت و سربلندی کشورم دعا می‎کنم

زینب حسین‎قلی ارباب که 42 سال سن دارد همراه این کاروان به کربلا می‎رود و می‎گوید: به این سفر می‎روم تا برای سعادت و سربلندی کشورم دعا کنم، برای جوانان آرزوی خوشبختی و سعادت کنم و امیدوارم این کشور از گزند آسیب‎ها مصوب بماند.

امروز 120 زائر گلستانی در قالب «کاروان پیاده از نجف تا کربلا» عازم دشت نینوا شدند و انعکاس این شور و شعور مردمی برای این بود تا مسئولان عزم خود را برای خدمت صادقانه در عرصه‎های مختلف جزم کنند تا شاهد روزهایی خوش برای پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی باشیم و در مسیر کارهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... اعتبارات دولتی را بهانه قرار ندهیم.

=============

گزارش از زهره رجبی

=============

انتهای پیام/83001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول