اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی خبر داد

ذخیره‌سازی 300 هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از ذخیره‌سازی 300 هزار تن سیب درختی برداشت شده از باغات سیب استان در سردخانه‌ها خبر داد.

ذخیره‌سازی 300 هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های آذربایجان غربی

عبادالله اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: بیش از نیمی از سیب درختی برداشت‌شده از باغات آذربایجان غربی در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شدند.

وی با اعلام اینکه امسال حدود 600 هزار تن سیب درختی از باغات استان برداشت شده است، گفت: حدود 300 هزار تن از این میزان در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شده است.

اکبری به کیفیت سیب‌های ذخیره شده اشاره کرد و گفت: بیش از 200 هزار تن از سیب‌های ذخیره شده در سردخانه‌ها درجه یک بوده و بقیه درجه دو و سه هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از صادرات این محصول به میزان بیش از 29 هزار تن به کشورهای خارجی در طول هشت ماه امسال اشاره و ارزش ریالی این صادرات را افزون بر 18 میلیون دلار اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 30 درصد سیب مورد نیاز کشور در آذربایجان غربی تولید می شود، از انجام اقدامات لازم برای توسعه صادرات این محصول برای دیگر کشورها خبر داد.

اکبری تصریح کرد: مطالعات مستمر برای شناسایی بازارهای هدف جدید توسط کارشناسان ارشد سازمان در دست بررسی است که به محض اتمام مطالعات، عملیات لازم برای اعزام هیئت‌های تجاری به منظور بازاریابی هدفمند به این کشورها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/61006/ب20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول