اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل:

گاز مصرفی اردبیلی‌ها از مرز 7 میلیون متر مکعب در روز گذشت

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: میانگین مصرف گاز در استان اردبیل بیش از 7 میلیون متر مکعب است که این میزان مصرف روزانه همچنان رو به افزایش است.

گاز مصرفی اردبیلی‌ها از مرز 7 میلیون متر مکعب در روز گذشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فیروز خدایی عصر امروز در جریان بازدید از تأسیسات گازرسانی در مناطق مختلف اردبیل اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و سرمایی که در چند روز گذشته در این استان مشاهده شد، میزان مصرف گاز بیش از دو برابر افزایش یافته و هموطنانمان با توجه به سرمای هوا بیشترین مصرف گاز را در چهار روز گذشته از ابتدای امسال تاکنون داشته‌اند.

وی ضرورت صرفه‌جویی و دقت نظر در مصرف بهینه گاز را یادآور شد و تصریح کرد: ما حدود 2.5 میلیون متر مکعب نیاز نیروگاه‌ها را از چرخه مصرف آنها خارج کردیم تا آنها با تکیه بر سوخت دوم بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند که این میزان گاز در حوزه مصرف خانگی به شبکه‌هایمان تزریق شده است.

خدایی با بیان اینکه 85 درصد خانوارهای این استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه صد درصد شهرهای این استان گازدار بوده و حدود 50 تا 55 درصد مناطق روستایی نیز از این نعمت بهره‌مند هستند، ما با یک حجم مصرف گاز در استان روبه‌رو هستیم که با توجه به موج سرما این مصرف همچنان رو به افزایش است.

این مسئول از هموطنان خواست تا با گذاشتن یک دماسنج در منزل دمای رفاه را مد نظر قرار دهند تا با گرم نگه داشتن خانه در میانگین 18 تا 21 درجه از مصرف مازاد گاز پرهیز کنند.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: آنچه که در این ارتباط مهم و اساسی به نظر می‌رسد دقت در مصرف گاز و رعایت موازین ایمنی در این مصرف است که به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگر هموطنان می‌توانند موارد ایمنی را رعایت کرده و از بروز خطرات و آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرعامل شرکت گاز استان در ادامه بیان کرد: با تدابیری که برای واحدهای تولیدی و صنعتی در ذخیره‌سازی و استفاده از سوخت دوم پیش‌بینی کرده‌ایم، امیدواریم زمستان امسال با افت فشار گاز و قطعی آن روبه‌رو نشویم.

خدایی یادآور شد: علاوه بر واحدهای تولیدی و صنعتی بسیاری از نانوایی‌ها دوگانه‌سوز شدند تا در صورت نیاز بتوانند از سوخت دوم خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: گازرسانی به مناطق روستایی همچنان با قوت و با اولویت مناطق سردسیر ادامه دارد و انتظار می‌رود با این فرآیند بتوان رضایت هموطنان را فراهم کرد.

انتهای پیام/62006/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول