اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/اختصاصی فارس/

300 روستای آذربایجان‌ شرقی در محاصره برف قرار دارند

رئیس اداره مدیریت بحران راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: برف و کولاک شدید راه 300 روستا در آذربایجان‌شرقی را مسدود کرده است.

300 روستای آذربایجان‌ شرقی در محاصره برف قرار دارند

علی هوشیار امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: برای بازگشایی مسیر روستاهای یاد شده در صورت همراه شرایط جوی و مساعد بودن آب و هوا 3 تا 4 روز زمان لازم است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تمام امکانات برای بازگشایی مسیرهای اصلی معطوف است، افزود: 100 دستگاه خودروی سنگین لازم برای بازگشای صرفا راه‌های روستایی از شرکت‌های طرف قرار‌داد با راه و شهرسازی درخواست شده که به محض دریافت این تعداد خودرو از آنها صرفا برای برف‌روبی راه‌های روستایی استفاده خواهد شد.

هوشیار زمان آغاز این بازگشایی را همین امشب اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود 100 دستگاه ماشین آلات درخواستی امروز در اختیار راه و شهرسازی قرار گیرد و این مجموعه نیز اقدام به بازگشایی راه‌های روستایی مسدود شده کند.

این مقام حوزه راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در عین حال از باز بودن راه‌های روستایی که در مسیر راه‌های اصلی قرار دارند، خبر داد.

وی در مورد راه‌های اصلی استان نیز گفت: تمام راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی باز بوده و صرفا در بخش چاراویماق به دلیل شدت بارش و کولاک شدید مشکل وجود دارد که اکیپ‌های فعال در این بخش نیز تلاش می‌کنند تا از بسته بودن راه جلوگیری کنند.

هوشیار اضافه کرد: در حال حاضر راه‌های اصلی آذربایجان‌شرقی با 624 دستگاه برف‌روبی و بازگشایی می‌شد صرفا بازگشایی راه‌های اصلی را بر ‌عهده دارند.

در حال حاضر استان آذربایجان‌شرقی در مجموع با 13 هزار و 331 کیلومتر راه اصلی، فرعی، آزاد راه، بزرگراه و راه روستایی جزو یکی از راهدارترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، این حجم راه به عنوان 220 کیلومتر آزاد راه، 299 کیلومتر بزرگراه، یک‌هزار و 30 کیلومتر راه اصلی، یک‌هزار و 723 کیلومتر راه فرعی محسوب می شود که 10 هزار و 60 کیلومتر راه روستایی را باید به تفکیک‌های اشاره شده اضافه کرد و با تقسیم‌بندی 4 هزار و 378 کیلومتر راه روستایی آسفالته، یک‌ هزار و 696 کیلومتر راه روستایی شوسه و 3 هزار و 986 کیلومتر راه روستایی احداث شده مشخص می‌شوند.

انتهای پیام/60001/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول