اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی:

احترام به کسوت جزو مبانی ارزشی ورزش‌های باستانی است

دبیر فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی گفت: احترام به کسوت جزو مبانی ارزشی ورزش‌های باستانی است.

احترام به کسوت جزو مبانی ارزشی ورزش‌های باستانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، جمشید زارع بعد از ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای استان مرکزی که در اراک برگزار شد، اظهار داشت: ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی جزو معدود رشته‌های ورزشی است که پیشکسوتان ورزشی به دلیل روح پهلوانی و بزرگ منشی دارای جایگاه ویژه‌ای در آن رشته هستند.

وی تصریح کرد: علت بزرگ عقب افتادگی‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی در سالیان اخیر فرصت سوزی‌ها، ایجاد تفرقه و کنار زدن پیشکسوتان این رشته بوده است.

دبیر فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش‌های باستانی افزود: اساتید و کهنه سواران بسیاری مانند استاد نوروزی در استان مرکزی حضور دارند که می‌توانند تکیه گاهی برای مدیران و ورزشکاران این رشته ورزشی در استان مرکزی باشند و با حضور این اساتید و پیشکسوتان دیگر جایی برای اختلافات سلیقه‌ای نباید باقی بماند.

زارع بیان داشت: ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی جزو معدود رشته‌هایی هستند که  می‌بینیم همزمان 5 نسل کنار یکدیگر ورزش می‌کنند که این اتفاق خود می‌تواند مسیری برای تجربه آموزی و تربیت اخلاقی ورزشکاران جوان باشد.

وی ادامه داد: احترام به پیشکسوت و بزرگمردان قدیمی جزو مبانی ارزشی و اخلاقی ما می‌باشد ولی متأسفانه در بسیاری از رشته‌های ورزشی شاهد فراموش کردن احترام به پیشکسوتان هستیم و این موضوع در کشور ما آسیب بزرگی است که تأثیرات بسیاری بر ابعاد دیگر جامعه نیز دارد.

در مجمع انتخاباتی هیئت کشتی پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای استان مرکزی محمد صالحی با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد.

انتهای پیام/87003/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول